تخلیه ۵ روستای سیل‌زده استان کرمان/تخریب برخی آثار تاریخی استان

دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۰۴-۱۵-IranSOS- هشدارهای وقوع سیلاب در کرمان به وقوع پیوست و سیل در برخی نقاط استان کرمان جاری شد؛ تاکنون بیش از ۳۹۰۰ نفر در در سطح استان امدادرسانی شده و ساکنان پنج روستا تخلیه شده‌اند. علاوه بر آن ۲۲۵ روستای استان دچار مشکل شده‌اند و برخی آثار تاریخی، تأسیسات و ابنیه‌های شهری و روستایی آسیب دیده‌اند.

به گزارش ایسنا٬ هم اینک سامانه بارشی از کرمان خارج شده و حالا با فروکش کردن سیلاب، مدیریت بحران استان در حال برآورد خسارت، امداد رسانی به روستاهای خسارت دیده و نیز بازگشایی مسیرهای بسته شده در شهرستان‌های آسیب دیده هستند.

تردد به سمت مشهد تا اطلاع ثانوی از مسیر «کرمان_ یزد _طبس» / تخریب کامل پل کالیشور

فرماندار شهرستان راور با اشاره به اینکه فعلاً راه جایگزین مسیر «راور – دیهوک» وجود ندارد، تصریح کرد: تا اطلاع ثانوی تردد به سمت مشهد از «کرمان_ یزد _طبس» انجام می‌شود تا سیل فروکش کند و بتوانیم راه دسترسی در کنار رودخانه ایجاد و پل ساخته شود.

مالک اژدری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا درباره وضعیت شهرستان راور پس از بارندگی دو روز اخیر اظهار کرد: امروز بنده و معاون عمرانی استاندار کرمان، مدیرکل بحران و مدیرکل راهداری استان از محور «راور _ دیهوک» بازدید داشتیم.

وی افزود: پل کالیشور در مسیر راور به دیهوک کاملاً تخریب شده و تا زمانی که آب فروکش نکند، امکان تردد در این مسیر وجود ندارد.

وی درباره برآورد خسارت بارندگی‌های اخیر در شهرستان راور گفت: چند پل و دهانه پل و جاده در شهرستان راور دچار خسارت شده که هنوز برآورد خسارت نشده است.

تخلیه آب ۵ روستای سیل‌زده استان / عمده راه‌های بسته شده روستایی استان امروز باز می‌شوند

جانشین ستاد بحران استانداری کرمان با یادآوری ۵ روستای تخلیه شده در سطح استان، اظهار کرد: در حال تخلیه آب این ۵ روستا هستیم و امروز احتمالاً ساکنین این روستاها می‌توانند به خانه‌های خود برگردند.

“مصطفی آیت‌الهی‌موسوی” در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص آخرین وضعیت استان کرمان در پی بارندگی‌ها روز گذشته، گفت: در پی بارندگی‌های روز گذشته در استان، حدود ۲۲۵ راه روستایی دچار مشکل شدند که تاکنون ۸۵ مورد آن رفع شد و امروز بخش عمده آنها بازگشایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه دسترسی ۲۲۵ روستای استان در پی بارندگی‌های اخیر دچار مشکل شدند، اظهار کرد: هم اکنون بارندگی در سطح استان نداریم و اگر در نقطه‌ای بارش داشته باشیم، به صورت رگبار پراکنده خواهد بود.

آغاز برآورد خسارت سیل در استان کرمان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: در حوزه راه‌های اصلی، فرعی، روستایی، عشایری، پل و ابنیه، مسکن روستایی، کشاورزی، گلخانه‌ها، کانال‌های انتقال آب و قنوات، استخرهای ذخیره آب، سیل بند و بندهای خاکی، تأسیسات کشاورزی، شبکه انتقال برق، آب روستایی و مخابرات کل استان دچار خسارت شده است.

“مجید سعیدی” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا درباره وضعیت استان کرمان پس از بارندگی‌های دو روز اخیر اظهار کرد: برآورد خسارت در سطح استان از امروز آغاز و اقدامات کارشناسی در این راستا صورت خواهد گرفت.

سعیدی تصریح کرد: در روستاهای استان رانش و فرونشست زمین رخ داده و شکست پل در محورهای اصلی و فرعی به وقوع پیوسته و شب گذشته بیش از ۹۰ خودرو در محور «راور – دیهوک» گرفتار سیلاب شدند که توسط امداد و نجات امدادرسانی شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: بارندگی‌ها در استان کرمان پایان یافته و سامانه بارشی از استان خارج شده است.

خروج کامل سامانه بارشی از استان کرمان

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با بیان این مطلب که تا آخر هفته افزایش ابر و وزش باد خواهیم داشت، ادامه داد: امروز شمال غرب استان مقداری کاهش دماخواهد داشت که به تدریج دما روند افزایشی خواهد گرفت.

“حمیده حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از خروج کامل سامانه بارشی از استان خبر داد و گفت: در مجموع مناطق جنوبی بیشترین بارش‌ها را داشتند، اما فیض آباد راور، ریسه شهربابک و شهرستان منوجان با ۶۰ میلیمتر بارندگی بیشترین بارش‌های را در روز گذشته در استان کرمان داشتند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال