‎مرگ یک کارگر تبعه افغانستان در عمق ۱۰ متری چاه فاضلاب در حین کار

چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ – خبرگزاری هرانا – تخریب دیواره میان یک چاه در حال حفر و چاه فاضلاب، سبب مرگ یک کارگر در عمق ۱۰ متری چاه شد. سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت:

وقوع یک مورد حادثه چاه در ساعت ۲۴: ۱۱ صبح امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و به دنبال آن عوامل ایستگاه ۶۶ و نجات ۱۵ به محل حادثه واقع در قیام‌دشت، خیابان ولیعصر اعزام شدند.
‎وی با بیان اینکه محل حادثه یک ساختمان یک طبقه مسکونی دارای حیاط بود، اظهارکرد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل متوجه شدند که دو کارگر افغان مشغول حفر چاهی در مجاورت یک چاه فاضلاب قدیمی بوده‌اند که ناگهان در عمق ۱۰ متری دیوار حائل بین دو چاه تخریب شده و محتویات چاه فاضلاب بر سر دو کارگر تخلیه شده است.
‎سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به آغاز عملیات نجات دو کارگر ازعمق ۱۰ متری چاهی که مملو از محتویات فاضلاب بود، به ایسنا گفت: آتش‌نشانان یکی از کارگران را زنده از چاه خارج و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه نیز تحویل دادند. متاسفانه کارگر دوم جان خود را از دست داد.
‎به گفته ملکی، هر دو کارگر افغانی و دارای ۳۲ سال سن بودند.
‎وی با بیان اینکه آتش‌نشانان در ساعت ۲۱: ۱۲ به عملیات خود در این محل خاتمه دادند، تصریح‌کرد: کارگران باید حین کار همواره جوانب احتیاط را رعایت کنند، چرا که بی‌احتیاطی و توجه‌نکردن به اصول فنی و ایمنی چنین حوادث مرگباری را رقم خواهد زد.
‎بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
‎•    بخش ب ماده ۷ میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی: ایمنی‌ و بهداشت‌ محیط کار به رسمیت شناخته شود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال