‎تعطیلی ۱۹۵ واحد تولیدی قارچ و بیکاری ۸۰ هزار کارگر ظرف یک سال گذشته

شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ – خبرگزاری هرانا – رییس هییت مدیره انجمن قارچ ایران گفت: در سال گذشته ۱۹۵ واحد تولیدی قارچ از مجموع ۴۱۰ واحد موجود تعطیل شده‌اند. – “محمد حسن افشار” تعطیلی این واحد‌ها را به دلیل قیمت‌گذاری نامناسب از سوی دولت دانست و به ایلنا گفت:

در سال جاری نیز ۳ واحد تولیدی در شهریار و ۲ واحد تولیدی در اصفهان اعلام ورشکستگی کرده‌اند.
‎افشار با تاکید بر اینکه تعطیلی واحد‌های تولیدی قارچ موجب بیکاری ۸۰ هزار کارگر شده است، افزود: در صنعت پرورش قارچ ایران بطور مستقیم ۲۰ هزار نفر و بطور غیر مستقیم ۱۰۰ هزار نفر مشغول به کارند و عدم رسیدگی به مشکلات این صنعت علاوه بر ضربه به تولید قارچ در افزایش بیکاری هم تاثیر گذار است.
‎رییس هیئت مدیره انجمن قارچ ایران متخصص نبودن نیروی کار در صنعت قارچ را یکی از مشکلات تولید این محصول ذکر کرد و گفت: به دلیل ارائه نشدن آموزش‌های کافی به کارگران، بهره‌وری نیروی کار در حد مطلوبی نیست.
‎او اضافه کرد: انجمن قارچ ایران در یک سال گذشته با تأسیس مراکز آموزشی برای سرمایه‌گذاران، کشاورزان و مدیران سعی کرده است تا خلاء آموزش را پر کند.
‎افشار در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به تولید ۹۰ هزارتنی قارچ در سال گذشته افزود: در سال جاری نیز همین میزان تولید خواهیم داشت به رغم اینکه پتانسیل تولید در این صنعت بالای ۶۴۰ هزار تن در سال است.
‎وی با اشاره به مشکلات پرورش‌دهندگان قارچ ادامه داد: این مشکلات باعث شده است که قادر به پر کردن ظرفیت تولید اسمی قارچ نباشیم.
‎افشار با اشاره به اینکه در سال ۷۳ میزان ۳۰ درصد از تولید داخلی را صادر شده است، اظهار داشت: در حال حاضربه دلیل عدم وجود ساز و کار درست صادرات در کشور، میزان صادرات قارچ بسیار کاهش یافته است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال