رهایی از اعدام یک زندانی در بندرعباس

شنبه ۲۳ شهریور۱۳۹۸٬-۲۰۱۹-۰۹-۱۴- IranSOS- یک زندانی در بندرعباس که پیشتر از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بود، با رضایت اولیای دم از مرگ رهایی یافت. به گزارش هرانا به نقل از میزان، مظفر حمزه‌ئی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان از آزادی یک زندانی محکوم به اعدام پس از تحمل ۶ سال حبس خبر داد.

وی گفت: “در اواخر فصل بهار سال ۱۳۹۲ در بندرعباس درگیری دو جوان بر سر اختلافی جزیی منجر به قتل یکی از آنها شد”.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان در ادامه با بیان اینکه متهم به قتل جوانی ۱۸ ساله بوده، افزود: “پس از طرح شکایت از سوی اولیای دم و دستگیری متهم به قتل با تشکیل پرونده قضایی و رسیدگی در دادگاه کیفری استان در نهایت به استناد اقرار صریح قاتل، رأی اعدام وی صادر شد”.

حمزه‌ئی ادامه داد: “پس از صدور حکم اعدام شورای حل اختلاف استان هرمزگان بر اساس وظیفه خود وارد عمل و این پرونده به شعبه ۲۱ شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد”.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان همچنین گفت: “شعبه ۲۱ شورای حل اختلاف بندرعباس پس از تشکیل جلسات متعدد و دعوت از اولیای دم، برخی از معتمدین محلی و ریش سفیدان موفق به جلب رضایت اولیای دم شد”.

وی در پایان گفت: “با همت اعضای شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس این جوان پس از تحمل ۶ سال کیفر حبس به آغوش گرم خانواده و زندگی دوباره بازگشت”.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال