‎انتقال سعیدعابدینی کشیش ایرانی- آمریکایی به بند زندانیان خطرناک رجایی شهر

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ – هرانا – سعید عابدینی کشیش آمریکایی ایرانی تبار به بند ۳ سالن ۹ زندان رجایی شهر منتقل شده است. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید عابدینی کشیش آمریکایی ایرانی تبار که روز یکشنبه ۱۲ آبان ماه از بند ٣۵٠ به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود در حال حاضر در سالن ٩ بند ٣ زندان رجایی شهر، که محل نگهداری زندانیان مرتکب قتل و جرح است مستقر شده است.

کشیش عابدینی پیش از آنکه از بند ٣۵٠ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شود در دیدار با “آیت الله ایروانی” استاد اسلام‌شناس دانشگاه واشنگتن دی سی از وضعیت نگهداری خود در دوران بازداشت در بند امنیتی ٢٠٩ و همچنین بند ٣۵٠ انتقاد کرده بود.
‎یکی از بستگان وی به گزارشگر هرانا گفت: “٩ آبان ماه سعید عابدینی در حفاظت اطلاعات زندانی اوین با حضور مومنی معاون زندان اوین و قبادی رئیس حفاظت اطلاعات با آیت الله ایروانی دیدار کرد و به شدت از عملکرد مسئولان زندان اوین، سازمان زندان‌ها، دادستانی، قوه قضائیه و وزارت اطلاعات انتقاد کرد. عمده انتقادات او به فشارهای دوره بازداشت و عدم رعایت حقوق قانونی در دوران بازداشت در بند ٢٠٩ و عدم دسترسی به تلفن و حق مرخصی و بی‌توجهی مسئولان به وضعیت زندانیان سیاسی و امنیتی اشاره داشت.”
‎این منبع در ادامه بیان داشت: “پس از آن، روز یکشنبه ١٢ آبان با فریب وی را ابتدا به شعبه اجرای احکام در زندان اوین و پس از آن بدون همراه داشتن البسه کافی و لوازم اولیه به قرنطینه زندان رجایی شهر و سپس به بند زندانیان خطرناک اعزام نمودند. انتقال وی به بند زندانیان خطرناک که گفته می‌شود در هفته گذشته ۴ مورد مرگ ناشی از خود زنی و زد و خورد در آن اتفاق افتاده وضعیت روحی و فیزیک سلامت این زندانی عقیدتی را تهدید می‌کند.”
‎عابدینی در اوایل بهمن ماه ۹۱ به اتهام تشکیل و راه‌اندازی کلیساهای خانگی به قصد برهم زدن امنیت ملی، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد که در نتیجه اعتراض به این رای، پرونده وی به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران ارجاع و این شعبه نیز رای دادگاه بدوی را تایید کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال