‎کارگران واحدهای بحرانی قزوین بین سه تا ۳۰ ماه حقوق معوقه طلبکارند‎

سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ – هرانا – خانه کارگر قزوین همزمان با اولین سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم به این استان نامه‌ای سرگشاده خطاب به وی منتشر کرد. به گزارش ایلنا، تشکیلات خانه کارگر استان قزوین در نامه‌ای که خطاب به «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشته است، ضمن یادآوری «صنعتی بودن قزوین» آورده شده است: استان قزوین روی کاغذ دارای بیش از ۳۲۰۰ واحد صنعتی می‌باشد که در حالت خوش بینانه ۵۰ درصد از شرکت‌ها تعطیل و یا در حال انحلال‌اند و ۵۰ درصد از آن‌ها نیز زیر ظرفیت اسمی کار می‌کنند.

در ادامه نامه این تشکل کارگری شرایط تشکل‌های کارگری استان توصیف شده و بیان شده است: تشکلات کارگری وضعیت مناسبی ندارند. در گذشته استان قزوین دارای ۱۶۴ واحد شورای کارگری (شورای اسلامی کار) بوده که هم اکنون تعداد آن‌ها به حدود ۴۰ واحد رسیده و بعضاً شرکت‌ها از نماینده کارگر به جای شورای اسلامی کار استقبال می‌کنند که با توجه به سازوکار انتخاب این نمایندگان که بدون برگزاری انتخابات و با جمع آوری امضاء و حمایت مدیریت انجام می‌گیرد، کارگران به دلیل موقت بودن قرارداد‌ها و ترس از اخراج جرأت اعتراض و پی‌گیری حق انتخاب را ندارند.
‎در بخش دیگری از این نامه با اشاره به معوقات حقوقی کارگران فرنخ و مه نخ و نازنخ، پوشینه بافت، لامپ الوند، نقش ایران و… تصریح شده است: تعداد زیادی از کارگران شاغل بین ۳ تا ۳۰ ماه حقوق عقب افتاده دارند که بخشی از آن‌ها در بلاتکلیفی و سرگردانی به سر می‌برند.
‎در قسمت دیگری از این نامه سرنوشت نامعلوم قوانین حمایتی برای بازنشستگی پیش‌از موعد کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور مورد اشاره قرار گرفته و آمده است: اجرای ماده ده قانون نوسازی صنایع با سنگ‌اندازی‌ها و صدور دستورالعمل‌های خارج از قانون اجرا نمی‌شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال