‎عدم رسیدگی پزشکی به سعید ماسوری بدنبال آسیب‌دیدگی پا

چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۲  – هرانا – سعید ماسوری زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج که در هنگام ورزش دچار آسیب دیدگی از ناحیه پا شده با بی‌توجهی بهداری زندان روبروست. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۲۰ آبان ماه سعید ماسوری هنگاه ورزش در هواخوری بند از ناحیه پا بشدت آسیب دید و همبندیان که وی را جهت مداوا به بهداری زندان منتقل کردند با عدم رسیدگی پزشکی به این زندانی سیاسی رو برو شدند.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “سعید هنگام ورزش والیبال از ناحیه پای راست بشدت آسیب دید. زندانیان احتمال دادند که قوزک پای وی شکسته باشد. برای همین هم به بهداری منتقلش کردند. مسئولین بهداری حتی حاضر نشده از پای وی عکس بگیرند و سعید را بداخل بند بازگرداندند. اکنون که دو روز از این ماجرا گذشته وضع پای وی بد‌تر از قبل شده است و سعید حتی نمی‌تواند روی پای خود راه برود.”
‎سعید ماسوری در دی ماه سال ۱۳۷۹ به همراه غلام حسین کلبی به اتهام رابطه با سازمان مجاهدین خلق در شهرستان دزفول بازداشت و تا این لحظه را بدون هیچ‌گونه مرخصی در بازداشت‌گاه اداره اطلاعات اهواز، اوین و رجایی شهر سپری کرده است.
‎نامبرده در سال ۱۳۸۱ و در دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد ولی در ‌‌نهایت حکم وی به حبس ابد تقلیل پیدا کرد.
‎سعید ماسوری از زمان دستگیری مدت ۱۴ ماه را در سلول انفرادی اداره اطلاعات اهواز سپری کرد و سپس او را به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال دادند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال