رهایی یک محکوم به اعدام از مرگ/ طی سال جاری ۱۹ زندانی در جیرفت و خرم آباد از اعدام رهایی یافتند

شنبه ۰۴ آبان٬ ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۱۰-۲۶-SOSIran- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از بخشش ۱۲ زندانی محکوم به اعدام با گذشت اولیای دم، طی سال جاری در این شهرستان خبر داد. همچنین رئیس شورای حل اختلاف لرستان نیز از بخشش ۷ محکوم به اعدام طی مدت مشابه در زندان خرم آباد خبر داده است. در خبری دیگر یک زندانی در اراک که پیشتر از بابت اتهام “قتل” بازداشت و به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

به گزارش ایرنا، رضا موذن، مدیر زندان مرکزی اراک گفت: یک متهم که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود امروز شنبه ۴ آبان‌ ماه ۹۸ پای چوبه دار توسط اولیای دم بخشیده شد.

وی افزود: “این متهم بیش از هشت سال در انتظار اجرای حکم در ندامتگاه مرکزی اراک به سر می‌برد که گروه سفیران نجات این ندامتگاه نشست‌های متعددی را با اولیای‌دم برگزار کردند تا توانستند رضایت آنان را جلب کنند”.

رهایی ۱۲ زندانی از اعدام در جیرفت

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: “با رضایت اولیای دم ۱۲ نفر محکوم به اعدام در زندان جیرفت از اعدام رهایی یافته اند که از این تعداد ۴ نفر آزاد و ۸ نفر دیگر در صورت پرداخت دیه آزاد خواهند شد”.

وی افزود: “از ابتدای سال جاری، ۵۷ جلسه صلح و سازش از سوی شورای حل اختلاف و کمیته صلح و سازش در زندان جیرفت برگزار شده است که نتایج موثری در ایجاد صلح و سازش داشته است”.

رهایی ۷ زندانی از اعدام در خرم‌آباد طی سال جاری

به گزارش ایسنا، یار الله کاکولوند، رئیس شورای حل اختلاف لرستان از بخشش ۷ محکوم به اعدام طی سال جاری در زندان خرم آباد خبر داد.

کاکولوند گفت: “در سال ۹۶ در اثر اختلاف ملکی بین دو طایفه از شهرستان دورود یک نفر به ضرب گلوله به قتل می‌رسد که با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان مرکزی خرم‌آباد، تعدادی از مسئولین قضایی شهرستان دورود و خرم‌آباد و جمعی از ریش‌سفیدان منتهی به سازش شد”.

وی افزود: “از ابتدای سال جاری تاکنون ۷ پرونده اعدام، به همت اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف شعبه زندان خرم‌آباد به سازش ختم شده است”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال