اجرای حکم اعدام یک زندانی در زندان زنجان

دوشنبه ۰۴ آذر ٬ ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۱۱-۲۵-SOS Iran- روز سه‌ شنبه ۲۸ آبان ماه، حکم اعدام یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بود، در زندان زنجان به اجرا درآمد. به گزارش هرانا، به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، روز سه‌ شنبه ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۸، یک زندانی در زندان زنجان اعدام شد.

هویت این زندانی “باقر عظیمی، ۳۰ ساله اهل مرند و ساکن تبریز” احراز شده است.

به گفته یک منبع مطلع: “متهم در سال ۹۳ بر سر مسایل مالی در زنجان با شخصی درگیر شده و به اتهام قتل او بازداشت شده بود. وی از همان زمان به زندان زنجان منتقل شده بود”.

اعدام این زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی نهادهای مربوطه اعلام نشده است.

بنا بر گزارش نهادهای بین‌المللی، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یکساله (۱۰ اکتبر ۲۰۱۸ تا ۸ اکتبر ۲۰۱۹) دستکم ۲۴۲ شهروند اعدام شدند و ۱۳۴ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۵ کودک-مجرم اشاره کرد و همینطور به محل اجرای ۱۶ حکم اعدام که در ملآعام بوده است.

بنا بر همین گزارش بیش از ۷۲ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال