‎بیانیه گروهی از زندانیان بند ۳۵۰ اوین در خصوص اقدامات ضد انسانی قاضی صلواتی

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲‬ -سودویند – ‫۱۶ نوامبر ۲۰۱۳‬ – گروهی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین با انتشار بیانیه ای نسبت به آنچه “اقدام ضد انسانی “قاضی صلواتی” خوانده اند، خواستار توجه مجامع حقوق بشری و به طور مشخص آقای احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، نسبت به روند دادگاههای قاضی صلواتی شده اند.

بنا بر اطلاع “سودویند”، اعتراض این بیانیه که با امضا محفوظ منتشر میشود، به شگردهای قاضی صلواتی در جهت محروم کردن زندانیان از حق مهلت ۲۰ روزه اعتراض، و تلاش وی برای عدم دریافت لایحه دفاعی کامل، مستند و افشاگر زندانیان، است.

متن کامل این بیانیه که توسط “سودویند” منتشر می شود، به شرح زیر است:

اقدامات ضد انسانی قاضی صلواتی علیه زندانیان سیاسی

قاضی صلواتی جنایت کاری که پرونده ای سنگین از اعمال جنایت و خیانت در حق مردم مظلوم ایران و به خصوص زندانیان سیاسی و عقیدتی دارد، اخیرا نیز شگردهایی رذیلانه در قبال زندانیان به کار میگیرد.

لازم به توضیح است که ارسال لوایح دفاعیه کامل زندانیان در رد احکام صادره، از طریق کارگزاران رژیم در زندان، به بی دادگاه قاضی صلواتی ها ارسال میشود.

اما به دفعات شاهد بوده ایم در پایان مهلت ۲۰ روزه برای اعتراض و ارسال لایحه دفاعی؛ قاضی صلواتی، زندانی را فرا خوانده و به دروغ به او میگوید: “لایحه دفاعی شما به دست ما نرسیده و همین الان و همین جا ۲ خط اعتراض بنویس”

چنانچه زندانی اعلام دارد که لایحه دفاعیه را قبلا ارسال کرده و یا به همراه خود دارد و تحویل آنها می نماید، مورد خشم و توهین قاضی صلواتی قرار میگیرد.

این عمل قاضی صلواتی به این خاطر است که لایحه اعتراضی زندانیان فاقد کیفیت لازم و افشاگری های رسوا کننده، علیه کارگزاران اطلاعاتی، امنیتی و قضایی رژیم باشد.

صلواتی که در تمام مراحل محاکمات در همسویی با بازجویان جنایت کار از هیچ رذالت وجنایتی در حق زندانیان فرو گزاری نمیکند، درآخرین مرحله نیز خباثت خود را اعمال نموده و آنان را از یک اعتراض کامل، مستند و افشاگر محروم می نماید.

این عمل وقیحانه نقض آشکار حقوق زندانیان در داشتن یک دادرسی عادلانه می باشد.

روندی که از ابتدای آن با ظلم و ستم و شکنجه و اعمال غیر انسانی و در انتهای آن نیز شاهد این جنایت می باشیم.

روندی که لازم است مورد توجه واعتراض مجامع بین المللی حقوق بشری و گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران جناب آقای احمد شهید قرار گیرد.

چند نمونه از این زندانیان که با آنها این برخورد شده است هم اینک در بند ۳۵۰ اوین حضور دارند.

گروهی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین / امضا محفوظ

گفتنی است ابوالقاسم صلواتی معروف به قاضی صلواتی قاضی و رئیس شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی و دادرس علی‌البدل دادگاه‌های عمومی تهران است. وی در سال‌های اخیر قاضی دادگاه‌های حساسی بوده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال