مسمومیت ۷ کودک بر اثر مصرف کیک حاوی قرص در کرمان/ سخنگوی سازمان غذا و دارو توزیع در ۴ استان را تائید کرد

پنجشنبه ۲۱ آذر٬ ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۱۲-۱۳-SOS Iran- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان گفت که هفت کودک در این استان به دلیل مصرف کیک و کلوچه حاوی نوعی قرص، دچار مسمومیت شده و به مراکز درمانی منتقل شدند. روز جاری سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز پیدا شدن قرص داخل کیک در برخی استان های کشور را تائید کرد.

به گزارش ایرنا, رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کرمان از مسمومیت هفت کودک در استان کرمان به دلیل مصرف کیک و کلوچه حاوی نوعی قرص خبر داد.

سید محمد صابری افزود: “سه کودک مسموم شده در شهرستان بافت و چهار کودک در شهر کرمان بعد از مصرف کیک حاوی قرص به مراکز درمانی مراجعه کردند”.

وی اظهار داشت: “موارد مسموم شده در استان کرمان را کودکان تشکیل می‌دهند و این افراد بیشتر با خواب آلودگی و مسمومیت خفیف به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند”.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کرمان تصریح کرد: “موارد مسموم شده با کیک حاوی قرص بعد از انجام اقدامات درمانی سرپایی با حال عمومی مساعد از بیمارستان ترخیص شدند”.

وی تاکید کرد: “کیک و کلوچه‌هایی که توسط والدین کودکان به مراکز درمانی آورده شده با برندهای مختلف و باز بوده و نمی‌توان در این مورد نظر داد”.

روز جاری سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز گزارش ها در خصوص وجود قرص در کیک ها در برخی استان ها از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، قزوین و آذربایجان غربی را تائید کرد.

به گفته وی موارد مطرح شده در خصوص جاسازی قرص مربوط به ۱۰ برند مختلف کیک بوده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال