روایت سپیده قلیان از وجود شکنجه و زندانیان بلاتکلیف در بازداشتگاه اطلاعات اهواز 

سه شنبه ۲۶ آذرماه  ۱۳۹۸ -۲۰۱۹-۱۲-۱۷-SOS Iran- سپیده قلیان، فعال مدنی در یادداشتی از وجود شکنجه و فشار بر زنان بازداشتی در بازداشتگاه اطلاعات اهواز و بازداشت موقت های طولانی مدت در زندان سپیدار اهواز نوشته است. به گفته خانم قلیان بسیاری از این زندانیان تنها به دلیل اتهاماتی که به بستگان و یا همسر آنها نسبت داده می شود، در بازداشت قرار دارند.

به گزارش هرانا، سپیده قلیان، فعال مدنی از شکنجه و فشار بر زنان بازداشتی در بازداشتگاه اطلاعات اهواز خبر داده است.

خانم قلیان با نام بردن از تعدادی از این بازداشت شدگان از بازداشت های موقتی که بیش از یک سال به طول انجامیده است، خبر داد. همچنین به گفته خانم قلیان بسیاری از این زندانیان تنها به دلیل اتهاماتی که به بستگان و یا همسر آنها نسبت داده می شود، در بازداشت قرار دارند.

این فعال مدنی با نوشتن مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر از چند تن از این افراد نام برده است.به عنوان مثال، زهرا حسینی ۲۴ ساله از آبان ماه سال ۹۷ در بازداشت موقت به سر می‌برد. به گفته خانم قلیان، خانم حسینی توسط نیروهای وزارت اطلاعات به منظور تحت فشار قرار دادن همسرش بازداشت شده است. این شهروند به مدت ۵ ماه در بازداشتگاه اطلاعات اهواز تحت بدرفتاری قرار داشت.

 الهه درویشی نیز از سال گذشته به دلیل اتهام وارده بر همسر خود، حسن درویشی در بازداشت موقت است. با وجود ادعای کشته شدن حسن درویشی توسط وزارت اطلاعات، همسر وی، الهه درویشی به منظور “انتقامگیری” همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

اسامی سایر بازداشت شدگان و جزییات بازداشت آنها به روایت سپیده قلیان عبارتند از: ۱. مریم حمادی ، ۲۸ ساله از شهریور ۹۷ در بازداشت موقت بسر میبرد. ۲. فاطمه تونیت زاده، از شهریور ۹۷ در بازداشت موقت بسر میبرد. ۳. خلود سبحانی ۲۰ ساله از مرداد ۹۷ در بازداشت موقت است. ۴. معصومه سعیداوی ۴۸ ساله از شهریور ۹۷ در بازداشت موقت است. ۵. سوسن سعیداوی ۴۵ ساله از شهریور ۹۷ در بازداشت موقت است. ۵. سکینه سگور ۳۴ ساله از شهریور ۹۷ در بازداشت موقت است. ۶. زهرا شجرات ۳۷ ساله از آذر ۹۷ در بازداشت موقت است. ۷. الهه درویشی ۱۹ ساله از شهریور ۹۷ در بازداشت موقت است. ۸. مکیه نیسی ۳۴ ساله از آبان ۹۷ در بازداشت موقت است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال