‎بازداشت و بلاتکلیفی یک نوکیش مسیحی در زندان ندامتگاه مرکزی کرج

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ –  هرانا – حسین ساکتی آرامسری (استیفان) شهروند نوکیش مسیحی از مرداد ماه سالجاری بازداشت و هم اکنون در زندان ندامتگاه مرکزی کرج بصورت بلاتکلیف بسر می‌برد. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این شهروند نوکیش مسیحی که توسط وزارت اطلاعات بجنورد در تاریخ ۱ مرداد ماه در جنگلهای گلستان بازداشت شد، ابتدا به اداره اطلاعات جاجرم و سپس اداره اطلاعات بجنورد مرکز استان خراسان شمالی منتقل و پس از ۱۵ روز سلول انفرادی و در پی رد صلاحیت دادگاه از خود، پرونده وی با اتهام “تبلیغ مسیحیت” به دادگاه انقلاب شهرستان البرز واگذار گردید.

این شهروند نوکیش مسیحی در تاریخ ۱۵ مرداد ماه به اداره اطلاعات کرج تحویل شد و تا ۴ آبان ماه را در سلول انفرادی بند ۸ زندان رجایی شهر کرج موسوم به بند سپاه (متعلق به وزارت اطلاعات) سپری نمود و سپس به زندان ندامتگاه مرکزی کرج منتقل گردید.
‎وی هفته گذشته به شعبه ۶ بازپرسی دادگاه انقلاب کرج به ریاست بازپرس محمدیاری منتقل و از وی در مورد اتهام تبلیغ مسیحیت دفاع آخر به عمل آمد.
‎حسین ساکتی معروف به استیفان هم اکنون بصورت بلاتکلیف در بند ۷ زندان ندامتگاه مرکزی کرج مکانی که بهنام ایرانی، علی معزی و محمدرضا پورشجری نگهداری می‌شوند بسر می‌برد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال