‎اعتصاب ۵۰۰ تن از کارگران کارخانه نیشکر هفت‌تپه

چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ – خبرگزاری هرانا – سندیکای کارگران کارخانه نیشکر هفت‌تپه اهواز از اعتصاب بیش از ۵۰۰ کارگر این کارخانه از صبح روز هفتم مرداد خبر داده است. به گزارش تارنمای اتحادیه آزاد کارگران ایران، “مسئولین نیشکر هفت‌تپه به خواسته‌های کارگران پاسخی نداده‌اند و این اعتصاب همچنان ادامه دارد.”

“عدم واگذاری شرکت نیشکر هفت‌تپه و منازل سازمانی آن به سپاه پاسداران، شکسته شدن فضای امنیتی در شرکت نیشکر هفت‌تپه، اخراج اعضای هیأت مدیره کارخانه و ابقای مدیر عامل فعلی کارخانه” از جمله درخواست‌های کارگران اعتصاب‌کننده است.
‎کارگران نیشکر هفت تپه خواستهای خود را در ۵ بند تنظیم کرده‌اند و خواهان تحقق آن‌ها هستند.
‎این خواست‌ها عبارتند از:
‎۱- بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل که از سال ۱۳۸۷ پیگیریهای لازم در این مورد از سوی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه صورت گرفته است. بطوریکه بر اساس این پیگیری‌ها نامه‌ای از وزارت کار به اداره کار استان و از اداره کار استان به اداره کار شهرستان شوش جهت بازنگری در طرح طبقه بندی مشاغل کارگران هفت تپه ابلاغ شده است اما تاکنون ترتیب اثری به این ابلاغیه داده نشده است.
‎۲- اخراج اعضای هیات مدیره کارخانه به نامهای حسن عبدالهی، رضا مددی، کاظمینی و برزو احمدی که دو شغله هستند. برزو احمدی رئیس سابق اداره اطلاعات شوش‌تر بوده و در اخراج کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراضات سالهای ۸۶ و ۸۷ این کارگران نقش موثری داشته است.
‎۳- ابقا بکار مدیر عامل فعلی کارخانه آقای فرشید مومن غریب که از کار خود تعلیق شده و احتمال اخراج وی بر سر زبان‌ها افتاده است. وی از پرسنل قدیمی کارخانه نیشکر هفت تپه می‌باشد
‎۴- عدم واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه و منازل سازمانی آن به سپاه
‎۵- شکسته شدن فضای امنیتی در شرکت نیشکر هفت تپه که بدنبال اعتراضات کارگران از سال ۱۳۸۶ به این سو بر شرکت حاکم شده است بطوریکه از آن تاریخ به این سو با سیطره افراد امنیتی بر اداره شرکت بسیاری از کارگران معترض منجمله اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به نامهای علی نجاتی، فریدون نیکو فر، محمد حیدری، جلیل احمدی، رضا رخشان و قربان علیپور از کار خود اخراج شدند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال