رهایی از اعدام دو زندانی

چهارشنبه ۲۸ اسفند، ۱۳۹۸-۲۰۲۰-۰۳-۱۸-SOS Iran- به گزارش میزان، یک زندانی محکوم به اعدام، پس از تحمل ۱۵ سال حبس از مرگ نجات یافت.

احمدرضا بهرامی، رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری، ضمن اعلام این خبر گفت: “متهم مدت ۱۵ سال بود که در زندان به سر می‌برد و در این مدت اقدامات بسیاری برای کسب رضایت از خانواده مقتول انجام شد”.

وی افزود: “با تلاش‌های دادستان شهرستان سامان و گذشت اولیاء دم از حق قانونی و شرعی خود، این متهم که در جریان یک درگیری مرتکب جرم “قتل عمد” شده بود از اعدام رهایی یافت”.

رهایی از اعدام یک زندانی در کردستان

به گزارش ایرنا، امروز چهارشنبه  ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۸ معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کردستان از رهایی یک محکوم به اعدام پس از تحمل پنج سال حبس، در این استان خبر داد.

برجعلی برهان پناه در توضیح این پرونده گفت: “در خرداد ماه سال ۱۳۹۳ در شهرستان بانه یک فقره “قتل عمد” صورت گرفت که در پی آن یک سال بعد و پس از طی شدن مراحل دادرسی در دادگاه کیفری یک استان کردستان، حکم اعدام صادر و آماده اجرای حکم شد”.

وی افزود: “در نهایت پرونده به شعبه چهارم صلح و سازش شوراهای حل اختلاف شهرستان بانه برای اخذ رضایت از خانواده اولیای دم ارجاع شد که با تلاش اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم در تاریخ ٢۴ اسفند ماه سال جاری در دفترخانه اسناد رسمی شهرستان بانه خانواده مقتول حاضر به رضایت و گذشت شدند”.

همچنین در خبری دیگر؛ محسن چاوشی خواننده پاپ ایرانی، با راه‌اندازی کمپین نجات و جمع‌آوری مبلغ دیه موفق به نجات جان یک جوان محکوم به اعدام شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال