اعتراضات آبان ماه؛ ابوالفضل نژادفتح به ۶ سال حبس محکوم شد

ابوالفضل نژادفتح، دانشجوی دانشگاه تهران و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان

یکشنبه ۱۷ فروردین، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۴-۰۵-SOS Iran- ابوالفضل نژادفتح، دانشجوی دانشگاه تهران و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان، توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۶ سال حبس محکوم شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود. جلسه رسیدگی به اتهامات وی در تاریخ ۱۳ بهمن ماه ۹۸، در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.

به گزارش هرانا به نقل از شوراهای صنفی دانشجویان کشور، ابوالفضل نژادفتح، دانشجوی دانشگاه تهران و از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری آبان ماه به تحمل ۶ سال حبس محکوم شد.

بر اساس این گزارش،‌ آقای نژادفتح از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال حبس و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس محکوم شده است. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

گفتنی است ابوالفضل نژادفتح، دانشجوی رشته انسان شناسی دانشگاه تهران، پیشتر در جریان اعتراضات سراسری آبان‌ماه بازداشت و در تاریخ ۲۷ آذرماه سال جاری با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

جلسه‌ دادگاه رسیدگی به اتهامات وی، روز یکشنبه ۱۳ بهمن ماه ۹۸، در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.

لازم به یادآوری است از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ معترضان در واکنش به افزایش قیمت بنزین در شهرهای مختلف به خیابان آمدند. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در روز اول جمعه ۲۴ آبان ماه در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز روز دوشنبه ۴ آذرماه، آمار بازداشتی های اعتراضات اخیر را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد.

نسخه کامل گزارش هرانا از این اعتراضات را تحت عنوان “آبان خونین” می‌توانید در این لینک مطالعه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال