‎کارگران ساختمانی رباط کریم در سال جاری بیمه نشده‌اند

‎۰۴ اذر ماه ۱۳۹۲ایلنا – یک فعال کارگری در رباط کریم اعلام کرد: با گذشت بیش از ۸ ماه از سال ۹۲، هیچ کارگر ساختمانی از شهرستان رباط کریم توسط سازمان تامین اجتماعی بیمه نشده است. «امیر عباسی» عضو هیئت اجرایی خانه کارگر شهرستان رباط کریم با اشاره ثبت نام ۸۰۰ کارگر ساختمانی برای بهره‌مندی از بیمه در سال جاری، به ایلنا گفت: با وجود تاکید قانون «رفع موانع اجرایی بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی»، که سازمان تامین اجتماعی را مکلف می‌کند با دریافت حق بیمه، کارگران شاغل در کارهای ساختمانی را به طور کامل و با نظارت دقیق بیمه کند، اما با گذشته بیش از ۸ ماه از سال جاری هنوز هیچ سهمیه بیمه‌ای برای کارگران ساختمانی شهرستان رباط کریم اختصاص نیافته است.

او گفت: مشکل کارگران ساختمانی رباط کریم تنها به اعمال نشدن سهمیه بیمه‌شان محدود نمی‌شود بلکه این کارگران به سبب نداشتن تشکل صنفی در شهرستان خود، هنوز بلحاظ صنفی متشکل نشده‌اند. 

این فعال کارگری با اشاره به جمعیت ۱۹۵ هزار نفری این استان، اظهار کرد: شهرستان رباط کریم که در حاشیه شهر تهران واقع شده است بیش از ده هزار کارگر ساختمانی دارد که حدود ۲ هزار نفرشان در انتظار دریافت خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند. 

عضو هیئت اجرایی خانه کارگر شهرستان رباط کریم در پایان با اشاره به پی گیری مستمر کارگران ساختمانی برای بهره‌مندی از بیمه تامین اجتماعی، افزود: این تعداد کارگر ساختمانی در شهرستان رباط کریم هم اکنون تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارند و با وجود مراجعات مکرر به نهادهای دولتی، مسئلان پاسخگوی آنان نیستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال