طی سال گذشته؛ رهایی ۴۰ زندانی در کرج و کرمان از اعدام/ بخشش یک محکوم به اعدام در گرگان

سه شنبه ۲۶ فروردین، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۴-۱۴-SOS Iran- امروز سه شنبه ۲۶ فروردین ماه، یک زندانی در گرگان که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافت. همچنین طی سال ۹۸، نوزده زندانی در کرج و بیست و یک زندانی در کرمان که پیشتر به اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم از چوبه دار نجات یافتند.

به گزارش هرانا به نقل از صداوسیما، یک زندانی محکوم به اعدام در یک قدمی چوبه دار از مرگ نجات بافت.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان با اعلام این خبر گفت: “محکوم به اعدام ۶ سال قبل، پس از جدال لفظی با یک نفر در خیابان، او را با ضربات چاقو به قتل رساند.

سیدرضا سیدحسینی افزود: “پس از صدور حکم اعدام به درخواست اولیای دم، صبح امروز حکم در مرحله اجرا بود اما با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و شعبه سوم اجرای احکام کیفری دادسرای مرکز استان، اولیای دم از اجرای حکم اعدام منصرف شدند”.

طی سال گذشته؛ رهایی از اعدام ۱۹ زندانی در زندان رجایی شهر

به گزارش ایلنا، مدیر زندان رجایی شهر گفت: “در سالی که گذشت، ۱۹ نفر از محکومین به اعدام مورد بخشش و رضایت اولیای دم قرار گرفتند.

عزیزی با اشاره به این مطلب که مددکاران بازوان اجرایی زندان هستند، افزود:”از تعداد ۱۹ نفر محکومین به اعدام، ۱۵ نفر آنان با اخذ رضایت اولیاء دم و پایان محکومیت آزاد شدند”.

بخشش ۲۱ زندانی محکوم به اعدام در کرمان طی سال ۹۸

به گزارش مهر، رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان از آزادی و بخشش ۲۱ زندانی محکوم به اعدام در سال ۱۳۹۸ خبر داد و افزود: “با تلاش کارکنان شوراهای حل اختلاف و تشکیل جلسات مکرر با هدف ایجاد صلح و سازش و با حضور شاکی و متشاکی در زندان‌های استان تعداد ۲۱ زندانی محکوم به اعدام که به اتهام قتل به اعدام محکوم‌شده بودند از چوبه دار رهایی یافتند”.

وی افزود: “خوشبختانه درصد صلح و سازش در شعب حل اختلاف ویژه زندان استان کرمان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ قریب به ۱۷ درصد افزایش یافته است”.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال