اجرای حکم اعدام یک زندانی سیاسی در زندان زاهدان

پنجشنبه ۰۴ اردیبهشت، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۴-۲۳-SOS Iran- امروز پنجشنبه ۴ اردیبهشت ماه، عبدالواسط دهانی، زندانی سیاسی که پیشتر از بابت اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق محاربه” به اعدام محکوم شده بود، در زندان مرکزی زاهدان اعدام شد. وی روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه به جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بود.

به گزارش هرانا، به نقل از کمپین فعالین بلوچ، امروز پنجشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، حکم اعدام عبدالواسط دهانی، زندانی سیاسی، در زندان مرکزی زاهدان به اجرا درآمد.

روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه به خانواده این زندانی اجازه آخرین ملاقات با او داده شده و جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بود.

عبدالواسط دهانی پیشتر از بابت اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق محاربه به اعدام محکوم شده است.

وی پیش از این در نامه‌ای سرگشاده، درباره شکنجه‌هایی که منجر به اعتراف گیری اجباری از وی شده، نوشته بود: «به اتهام همکاری با گروهک های ضد نظام در زندان مرکزی زاهدان به سر می برم و توسط اطلاعات آگاهی و نیروی انتظامی دستگیر شدم و به آگاهی استان زاهدان آورده شدم که در آگاهی استان تحت بدترین شکنجه ها قرار گرفتم، دستهای من را بسته و آویزانم کردند “جوجه کباب” شدم و به کف پاها با کابل با آخرین ضربه می زدند و کف پاهایمان را با فندک اتمی داغ می دادند، خلاصه خانواده‌یمان را دستگیر کرده و تهدید کردند که باید اعتراف کرده و هر چی می گوییم قبول کنی و من تاب این همه شکنجه ها را نداشتم، مجبور به اقرارهای واهی آنها شدم و حال در دادگاه محکوم به اعدام شدم، آن هم به اتهامات ساختگی.»

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال