سعید شیرزاد از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد

شنبه ۱۳ اردیبهشت،۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۵-۰۲-SOS Iran-  سعید شیرزاد، زندانی سیاسی امروز شنبه ۱۳ اردیبهشت با پایان مدت محکومیت ۶ ساله خود از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد. آزادی آقای شیرزاد پیشتر با دستور دادستانی به تعویق افتاده بود. این زندانی سیاسی مهرماه سال گذشته دو هفته پس از فوت مادر خود به مرخصی اعزام شد اما فروردین امسال دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی با احتساب تمامی ایام مرخصی به عنوان غیبت، تاریخ آزادی وی را از تاریخ ۱۹ فروردین به تاریخ ۱۳ اردیبهشت به تاخیر انداخته بود.به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، سعید شیرزاد، زندانی سیاسی با اتمام مدت محکومیت خود از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

هرانا پیشتر در گزارشی از تعویق در آزادی آقای شیرزاد با دستور دادستانی خبر داده بود.

این زندانی سیاسی مهرماه سال گذشته دو هفته پس از فوت مادر خود به مرخصی اعزام شد اما فروردین امسال دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی با احتساب تمامی ایام مرخصی به عنوان غیبت، تاریخ آزادی وی را به تاخیر انداخته بود. سعید شیرزاد باید روز سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۹۹ پس از تحمل دوره محکومیت شش ساله خود از زندان آزاد می‌شد.

اعزام آقای شیرزاد به مرخصی در حالی صورت گرفته بود که در تمامی دوران حبس به مرخصی اعزام نشده بود و دو هفته پس از درگذشت مادرش با تعلل فراوان از سوی مسئولین با مرخصی وی موافقت شده بود. مادر سعید شیرزاد روز دوشنبه مورخ ۲۵ شهریورماه درگذشت.

سعید شیرزاد در خردادماه ۹۷ حکم محکومیت قطعی خود به تحمل ۵ سال حبس تعزیری را دریافت کرد، با فاصله اندکی ۱ سال حبس تعلیقی نامبرده از بابت پرونده ای قدیمی به اجرا درآمد و محکومیت وی به ۶ سال حبس افزایش یافت. این در حالی است که در تاریخ ۲۱ فروردین ۹۸ دوران محکومیت ۵ ساله وی با احتساب ایام بازداشت به پایان رسیده بود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال