‎ابعاد “آشتی دولت با دانشجویان” در گفت‌وگو با چند فعال دانشجویی

شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ – تعدادی از فعالان دانشجویی دانشگاه‌های مختلف با اشاره به سخنان رییس جمهور در گزارش صد روزه و تاکید وی آشتی دولت با دانشجویان، به الزامات این آشتی را مطرح کردند. آیدین ظریف دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با (ایسنا)، در این باره گفت: برای ایجاد این آشتی لازم است تغییراتی در دانشگاه ایجاد شود که مهم‌ترین آنها، اصلاح تمام آیین‌نامه‌هاست.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت باید نسبت به دانشگاه‌ها تغییر کند، اظهار کرد: فضای امنیتی که در برخی دانشگاه‌ها وجود داشته، باید به صورت کامل حذف شود، به گونه‌ای که دانشجویان بتوانند بدون هیچ نگرانی و هراسی نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنند.

‎وی احیای تشکل‌های دانشجویی را یکی از مطالبات دانشجویان از دولت جدید دانست و افزود: تشکل‌های دانشجویی باید بتوانند آزادانه فعالیت داشته باشند.

‎این دانشجوی فعال با اشاره به سخن دکتر روحانی در راستای استفاده از نخبگان در مسائل دولت، گفت: حضور نخبگان در زمینه مشاوره می‌تواند برای پیشبرد بسیاری از مشکلات دولت میسر باشد، به همین دلیل انتظار می‌رود در دولت جدید به این امر نیز توجه جدی شود.

‎لازمه وجود ارتباط بهتر دانشجویان با دولت، حذف فضای امنیتی در دانشگاه‌هاست

‎محمد رهبری، مسئول انجمن اسلامی دانشگاه تهران، نیز بر حذف فضای امنیتی برخی دانشگاه‌ها تاکید کرد و با اشاره به دانشجویانی که در سال‌های گذشته به دلایل مختلفی از تحصیل منع شده‌اند، تاکید کرد: دولت باید شرایطی را فراهم کند که تمامی دانشجویان به دانشگاه بازگردند و امکانات تحصیل برای آنها فراهم شود.

‎مسئول انجمن اسلامی دانشگاه تهران تصریح کرد: دولت باید از نخبگان دانشجو به نحو احسن استفاده کند، چرا که این دسته از افراد توانایی بالایی برای ارائه راهنمایی مفید به دولت دارند، البته این مساله می‌تواند در تربیت نیروهای جوان در آینده مفید باشد.

‎وی افزود: استفاده نخبگان در دولت می‌تواند هم برای دانشجویان و هم برای دولت مفید باشد، به همین دلیل انتظار می‌رود دکتر روحانی نکات و مواردی را که مطرح کرده‌اند، پیشه کار خود قرار دهند.

‎ارتباط دانشجویان با دولت باید ارتباطی هدفمند و نقدپذیر باشد

‎در ادامه زارعی، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شریف نیز در این باره به ایسنا گفت: اگر منظور دکتر روحانی از آشتی کردن دانشجویان با دولت، ارتباط بیشتر آنهاست، مطلوب است، اما انتاظر بیشتری در این باره از دکتر روحانی وجود دارد.
‎وی با اشاره به حضور دکتر روحانی در دانشگاه تهران، اظهار کرد: انتظار می‌رفت که حضورشان در دانشگاه تهران در فضایی بزرگتر و با حضور بیشتر دانشجویان صورت بگیرد، اما امیدواریم فعالیت‌هایش در این مسیر توسعه یابد.
‎دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شریف با بیان اینکه ارتباط دانشجویان با دولت باید ارتباطی هدفمند و نقدپذیر باشد، گفت: دولت باید پذیرای انتقادات دانشجویان باشد، به گونه‌ای که آنها را مورد ارزیابی قرار دهد.

‎زارعی با بیان اینکه افزایش ارتباط دانشجویان با دولت باید طبق ضوابط قانونی صورت بگیرد، گفت: اگر به این ارتباطات توجه ویژه‌ای شود، می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

‎لازمه آشتی کردن واقعی دولت با دانشجویان ایجاد تغییرات اساسی در دانشگاه‌هاست

‎محسن محبوبیان، دانشجوی فعال دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با ایسنا لازمه آشتی کردن واقعی دولت با دانشجویان را ایجاد تغییرات اساسی در دانشگاه دانست و گفت: باید در دانشگاه‌ها تغییرات اساسی صورت بگیرد؛ به طوری که نمود بیرونی آن واضح و آشکار باشد.

‎محبوبیان با بیان اینکه طی این مدت تغییرات چندانی در دانشگاه‌ها صورت نگرفته است، گفت: اگر تغییراتی در دانشگاه صورت بگیرد. قطعا دانشجویان از آن استقبال می‌کنند اما متاسفانه هنوز نمودی دیده نشده است و از دولت اعتدال و امید انتظار می‌رود که تغییرات اساسی را در دانشگاه ایجاد کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال