بیش از ۳ هزار واحد صنفی پلمب شد

یکشنبه ۲۱ اردیبهشت،۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۵-۱۰-SOS Iran- سخنگوی ناجا از پلمپ ۳ هزار و ۴۳۸ واحد صنفی در نیمه اول ماه رمضان به دلیل آنچه “رعایت نکردن موازین شرعی” خوانده، خبر داد. به گزارش ایلنا، احمد نوریان، سخنگوی ناجا اعلام کرد: “برابر اعلام پلیس نظارت بر اماکن عمومی در نیمه اول ماه رمضان، از ۹۷ هزار و ۶۳۷ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که در پی آن ۳ هزار و ۴۳۸ واحد صنفی پلمب شد و در این رابطه تعدادی از اماکن با تشکیل پرونده به مراجع قضائی ارجاع شدند”.وی افزود: “همچنین در این راستا به ۵۲ هزار و ۷۸۱  واحد تذکر داده شده و  از ۱۳ هزار و ۳۴۳  واحد اخذ تعهد و برای ۸ هزار و ۲۵۷ واحد اخطاریه صادر شد”.

روزه گرفتن در ماه رمضان از واجبات مسلمانان است ولی طبق احکام اسلام بر افرادی مانند غیر مسلمانان کودکان، بیماران و مسافران واجب نیست. با این وجود به دستور پلیس در ماه رمضان اغلب رستوران‌ها در طول روز تعطیل می‌شود و شهروندان حتی مجاز به غذا خوردن در پارک و خودرو شخصی نیز نیستند.

در قوانین ایران غذا خوردن در ماه رمضان صراحتا جرم‌انگاری نشده است، اگرچه ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی «تظاهر به عمل حرام» را جرم انگاشته است بنا به این ماده، هر کس علنا در انظار و اماکن عمومی و معابر «تظاهر به عمل حرامی» نماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا (۷۴)‌ضربه شلاق محکوم می‌گردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نمی‌باشد ولی عفت عمومی را جریحه‌دار نماید فقط به‌حبس از ده روز تا دو ماه یا تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال