رهایی از اعدام ۲ زندانی در کرج و سنندج

چهارشنبه ۰۷ خرداد، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۵-۲۷-SOS Iran- دو متهم در شهرستان های کرج و سنندج که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با رضایت اولیای دم از مرگ رهایی یافتند. در خبری دیگر رئیس کل دادگستری خوزستان از رهایی ۴۶ محکوم به اعدام از چوبه دار در این استان، طی سال گذشته خبر داد.به گزارش هرانا به نقل از رکنا، یک زندانی در کرج که از سال ۹۱، از بابت اتهام قتل در زندان به سر می برد با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

متهم در پی اعترافات خود گفته بود: “روز حادثه من و پدر نوید در حال درست کردن خودروی نیسان‌شان مقابل در خانه بودیم وقتی کار تمام شد برادرم به خانه رفت من هم خودرو را روشن کردم تا حرکت کنم اما وقتی دنده عقب رفتم متوجه شدم سپر خودرو به مانعی اصابت کرد بلافاصله پیاده شدم اما با دیدن بدن خونین و بی‌جان برادرزاده‌ام شوکه شدم من ناخواسته نوید را زیر گرفته بودم، آنقدر وحشت کرده بودم که نمی‌دانستم باید چه کار کنم ناخودآگاه بچه را بغل کردم و داخل خودرو گذاشتم و بعد هم او را داخل کانال آب انداختم”.

بر اساس این گزارش، ناصر که در زمان قتل ۳۲ سال داشت پس از اعتراف، در شعبه یک دادگاه کیفری استان البرز محاکمه و باتوجه به تقاضای اولیای دم و اتهام قتل عمد به اعدام محکوم شده بود.

لازم به ذکر است، این متهم با تلاش واحد صلح و سازش زندان و جلب رضایت اولیای دم از مجازات اعدام رهایی یافته و بزودی از جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد شد.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال