رهایی یک زندانی از اعدام در زنجان

شنبه ۱۰ خرداد، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۵-۳۰-SOS Iran- یک زندانی در زنجان که پیشتر از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بود، با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت. به گزارش ایسنا، یک زندانی محکوم به اعدام در‌ استان زنجان از اعدام رهایی یافت.اسماعیل صادقی ‌نیارکی، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان اعلام کرد: “سال ۱۳۹۰، در پی وقوع یک فقره قتل عمد در زنجان و تشکیل پرونده در دادسرا و انجام تحقیقات، رأی مبنی بر اعدام متهم صادر و در دیوان عالی کشور تایید شد که در آستانه اجرای حکم با تلاش اعضای شورای حل‌اختلاف مستقر در زندان، به دنبال جلب رضایت از اولیای دم این پرونده منجر به سازش شد”.

وی ادامه داد: “متهم خانمی بود که شوهرش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود که با توجه به داشتن دو فرزند که قانونا حق تقاضای اعدام و رضایت را نداشتند، در زندان تحمل حبس می‌کرد که پسر مقتول در این مدت در قیمومیت خواهرزاده مرحوم بوده و دختر نیز تحت نظارت بهزیستی استان در حضانت خانواده‌ای در شهرستان زنجان زندگی می‌کند”.

اسماعیل صادقی ‌نیارکی افزود: “در پرونده فوق، متهم پس از تحمل ۹ سال حبس، با رسیدن فرزندان وی به سن قانونی و با تلاش اعضای شورای حل‌اختلاف زندان و با پیگیری‌های مجدانه رئیس شوراهای حل ‌اختلاف استان، همچنین مسئولان امر به ویژه معاونت فرهنگی دادگستری، خیران و معتمدان، از مرگ رهایی یافت”.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال