درخواست فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از رومانی: قاضی منصوری را به ایران بازنگردانید

سه شنبه ۲۷ خرداد، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۶-۱۶-SOS Iran- فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، خواستار  پیگرد قضایی علیه غلامرضا منصوری، قاضی بازداشت‌شده جمهوری اسلامی ایران در رومانی شد. این فدراسیون بین‌المللی، این درخواست را در جهت همبستگی با روزنامه‌نگاران ایرانی و در پی شکایت سازمان گزارشگران بدون مرز علیه غلامرضا منصوری به دادستانی رومانی عنوان کرده است. نام غلامرضا منصوری، قاضی اجراییات شهرستان لواسانات و پیش از آن بازپرس و سرپرست شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه، در پرونده فساد در قوه قضاییه و در جلسه دادگاه روز ۱۸ خرداد اکبر طبری مطرح شد.به گزارش ار اف ای، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، ضمن اعلام همبستگی با روزنامه‌نگاران ایرانی از مقام‌های رومانی در خواست کرد تا پیگرد قضایی علیه غلامرضا منصوری، بدون استرداد وی به ایران در کشور رومانی صورت گیرد.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران ، همزمان با طرح این شکایت، گفت: «جنایت‌‌ها علیه روزنامه‌نگاران نمی‌تواند بدون مجازات بماند».

در پی مطرح شدن حضور غلامرضا منصوری در آلمان، شماری از روزنامه‌نگاران ایرانی در داخل و خارج از ایران، اعلام کردند که  پیش از این از سوی قاضی غلامرضا مرتضوی بازداشت و محکوم شده بودند.

نام غلامرضا منصوری به تازگی، در دادگاه فساد معاون اجرایی پیشین قوه قضاییه  جمهوری اسلامی ایران، در دوره ریاست صادق لاریجانی و به دلیل اتهام دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه  مطرح شد.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، با بیان اینکه بسیاری از روزنامه‌نگاران، قاضی منصوری را به نقض حقوق‌بشر و اقدام‌علیه رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران محکوم کرده‌اند، تاکید کرد: اکنون زمان اجرا عدالت فرارسیده است.

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران یادآور شد: این فدراسیون به همراه چند انجمن و گروه روزنامه‌نگاری، از دولت و دادستان رومانی می‌خواهد که قاضی منصوری را به ایران استرداد نکرده  و به درخواست روزنامه‌نگاران قربانی پاسخ داده و وی را به دلیل نقض حقوق بشر تحت پیگرد قانونی قرار دهند. 

غلامرضا منصوری، قاضی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران که در یک پیام ویدیویی سفر خود به آلمان را با هدف «درمان» اعلام کرده بود، در کشور رومانی بازداشت شد. 

این قاضی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر سابقه بر اعمال فشار بر روزنامه‌نگاران، سابقه اعمال فشار بر رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور از جمله شبکه «جم‌تی‌وی‌» را دارد.

  •  

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال