اعدام یک متهم به قتل در ملاعام

چهارشنبه ۲۸ خرداد، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۶-۱۷-SOS Iran- صبح روز پنجشنبه ۲۲ خرداد، حکم اعدام یک زندانی در شهرستان خوی که پیشتر از بابت اتهام «قتل» به اعدام محکوم شده بود، در ملاعام به اجرا در آمد. به گزارش  هرانا به نقل از آذرباخیش، صبح روز پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، یک زندانی در ملاعام در شهرستان خوی اعدام شد.بر اساس این گزارش،‌ این زندانی در سال ۹۷ به دنبال اختلاف خانوادگی و درگیری، به اتهام قتل مادر زن و برادر همسر ۱۳ ساله‌اش بازداشت شده بود.

در جریان رسیدگی به این پرونده، با درخواست اولیای ‌دم، متهم به اعدام محکوم شد و حکم صادره توسط دادگاه کیفری استان آذربایجان غربی و دیوان عالی تایید شد.

در نهایت این زندانی روز پنجشنبه هفته گذشته در فیرورق (محل وقوع قتل) در ملاعام اعدام شد.

بنا بر گزارش نهادهای بین‌المللی، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یکساله (اول ژانویه ۲۰۱۹ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹) دستکم ۲۴۸ شهروند اعدام شدند و ۱۰۸ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد و همینطور به محل اجرای ۱۳ حکم اعدام که در ملا عام بوده است.

بنا بر همین گزارش بیش از ۷۵ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال