مرگ مشکوک متهم متواری؛ خودکشی یا قتل؟

شنبه ۳۱ خرداد، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۶-۲۰-SOS Iran- پرونده فساد در میان تعدادی از مقامات سابق قضایی با درگذشت قاضی سابق غلامرضا منصوری هر روز با ابهامات و سوالات بیشتری مواجه می‌شود. در این میان یک سوال از همه بیشتر در حال مطرح شدن است؛ منصوری خودکشی کرده یا به قتل رسیده است یا… ؟به گزارش ایسنا، روز جمعه ۳۰ خرداد ۹۹، خبر مرگ مشکوک قاضی سابق غلامرضا منصوری که نامش به عنوان یکی از متهمان پرونده اکبر طبری معاون سابق اجرایی قوه قضائیه مطرح بود، در هتلی در رومانی منتشر شد. خبری که عده‌ای را در شوک، برخی را در ترس و بعضی را در تعجب فرو برد. همین چند روز قبل بود که منصوری پس از متهم شدن به دریافت رشوه ۵۰۰ هزار یورویی و مفاسد دیگر، با انتشار فیلمی، مدعی شده بود با پای خود به ایران بازخواهد گشت و ترسی از محاکمه ندارد. البته این اتفاق نیفتاد و او نه تنها به کشور بازنگشت بلکه به درخواست ایران و توسط پلیس بین‌الملل در رومانی دستگیر شد.

با دستگیری منصوری در رومانی، دادگاه این کشور تا مشخص شدن ابعاد پرونده و تکمیل مستندات، وی را از رومانی ممنوع‌الخروج و ملزم به معرفی هفتگی خود به پلیس رومانی کرد. در این میان دیروز خبر مرگ مشکوک منصوری به علت پرت شدن از ارتفاع در هتل دوک بخارست منتشر شد. خبری که اطلاعات ضد و نقیضی درباره آن در حال انتشار است.

در همین کمتر از ۲۴ ساعت که از انتشار خبر مرگ منصوری گذشته، چند پرسش مهم از سوی افکار عمومی در حال مطرح شدن است:

۱. آیا منصوری خودکشی کرده، ناخواسته پرتاب شده یا به قتل رسیده است؟

۲. اگر منصوری خودکشی کرده باشد این سوال مطرح می‌شود که چرا باید چنین شخصی که همین چند روز پیش با اعتماد بنفس کامل از بیگناهی خود سخن می‌گفت دست به خودکشی بزند؟

۳. اگر منصوری به قتل رسیده باشد این سوال مطرح می‌شود که چه کسانی از مرگ او سود می‌برده و یا از زنده بودن و سخن گفتن او زیان می‌کرده‌اند؟

۴. چه ارتباطی بین طرح نام منصوری در پرونده طبری و مرگ مشکوک او وجود دارد؟

۵. منصوری در صورت زنده ماندن چه اطلاعاتی را می‌توانست فاش کند؟

۶. چرا با وجود اینکه دادگاه رومانی به حساسیت پرونده منصوری واقف بود او را تحت مراقبت ویژه قرار نداده بود تا از بروز چنین اتفاقی جلوگیری شود؟

۷. چرا ایران نتوانست با فشار بر رومانی، زودتر این متهم فراری را به کشور بازگرداند تا ابعاد پرونده وی و کسانی که با آنان در ارتباط بوده روشن شود و اینگونه با مرگ او، بر ابهامات اضافه نشود؟

۸. پیگیری موضوع مرگ مشکوک منصوری بر عهده چه دستگاه‌هایی خواهد بود و چگونه به افکار عمومی پاسخ خواهند داد؟

۹. تکلیف پول‌هایی که گفته شده منصوری به ناحق دریافت کرده چه می‌شود؟

۱۰. با توجه به پیچیده بودن این پرونده و مواضع نه چندان دوستانه رومانی در قبال آن نسبت به ایران، آیا واقعا منصوری از دنیا رفته یا به نحوی فراری داده شده و با انتشار خبر درگذشت او تلاش شده از اذهان فراموش شود؟

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال