‎استمداد خواهی‌ خانواده‌های سه تن از زندانیان محکوم به اعدام

سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲  – هرانا – خانواده سه تن از زندانیان اهل سنت محکوم به اعدام که در زندان قزل حصار و در سی امین روز اعتصاب خود بسر می‌برند با انتشار نامه‌ای از سازمان‌ها و نهاد‌های حقوق بشری برای نجات ایشان یاری خواستند. متن این نامه که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است به شرح زیر است:

بسمه تعالی
‎ما خانواده‌های زندانیان جمشید دهقانی، حامد احمدی و کمال رویایی حدود چهار سال و نیم است بچه‌هایمان در زندان به سر می‌برند و تحت شکنجه‌های روحی‌ و روانی‌ می‌باشند و هر لحظه در معرض اعدام قرار دارند، آن‌ها نزدیک یک سال است که در زندان قزل حصار و در کنار زندانیان متهم به مواد مخدر و در شرایط سختی نگهداری می‌شوند و هرروز به بهانه‌ای آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و برای ما روشن نیست به چه جرمی در این شرایط و در زندان بسر می‌برند در حالی‌ حداقل بر اساس اصل تفکیک جرائم می‌بایست در کنار هم پرونده ی‌های خود باشند و حال نزدیک یک ماه است در اعتصاب غذا به سر می‌برند و شرایط جسمی‌ آن‌ها در وضعیت خطرناکی می‌باشد.
‎خونریزی شدید معده، افت فشار خون را چند بار آن‌ها را به حالت بی‌هوشی رسانده و هیچ مسئولی تا کنون برای پیگیری خواسته‌های ایشان به زندان مراجعه نکرده است تا به مشکلاتشان رسیدگی کنند.
‎جرم بچه‌های ما فقط سنی بودن و داشتن عقیده‌‌ای متفاوت است، نزدیک به پنج سال پیش تاکنون فرزندانمان یکی یکی به حبس محکوم شدند و با بازداشت ایشان نه تنها آن‌ها بلکه ما نیز به شدت در شکنجه روحی‌ و روانی‌ به سر می‌بریم.
‎نمی‌دانیم این صدای مظلومیتمان را چطور و به کجا برسانیم و هر چه نامه نگاری کرده‌ایم به نهاد‌ها، دفتر خامنهٔ‌ای، مجلس، رئیس جمهوری، قوه قضائیّه و دادستانی، تحصن کرده‌ایم ولی‌ کسی‌ پاسخی نمی‌دهد و به تهدیدمان روی می‌آورند.
‎ما به عنوان خانواده شش زندانی محکوم به اعدام از تمام نهاد‌های حقوق بشری تقاضا داریم که در تلاشی مستمر و با استفاده از ابزار رسانه‌ای پیگیر پرونده‌ فرزندانمان باشند و از تمام رسانه‌ها خواستاریم بدون تعصب صدای مظلومیت ما را به گوش وجدان‌های بیدار بشری برساندد و برای جلوگیری اعدام ایشان تلاش کنند.
‎با تمام تشکر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال