حذف یک شاعرسیاسی و یا اجرای عدالت؟

پنجشنبه ۲۶ تیر ، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۷-۱۶-SOS Iran- روز چهارشنبه بالاخره دادگاه تحقیقاتی در مورد طرح تروریستی لو رفته انفجار در اجتماع مجاهدین خلق ایران در حومه پاریس در سال ۲۰۱۸ ختم تحقیقات در پرونده را به وکلای متهمین و همچنین شاکی خصوصی پرونده ابلاغ نمود و پرونده چهار متهم را برای بررسی های تکمیلی به یکی از شعبه های دادسرای مبارزه با تروریسم در آنتورپ ارجاع داد. بعد از اتمام جلسه دادگاه روز چهارشنبه با #مهرداد_عارفانی به صحبت نشستم. وی اظهار داشت که دو اتهام از سوی دادگاه مطرح شده.اتهام اول اقدام به عمل تروریستی با قصد قتل و اتهام دوم شرکت در یک گروه تروریستی میباشد.

این موارد اتهامی از سوی دادگاه مطرح شده و به نظر میرسد که اتهام اول در مورد اسدی و زوج دستگیر شده و اتهام دوم مربوط به مهرداد عارفانی باشد.

در جلسه امروز تنها مهرداد عارفانی حضور داشته و اتهاماتی را که از سوی شاکی خصوص پرونده علیه او مطرح شده توسط وکیل شاکی خصوصی در چند جمله کوتاه به دادگاه ارایه داده شد.

لازم به یادآوری است که مهرداد عارفانی در سال ۲۰۱۸ تنها به درخواست شاکی خصوصی پرونده بازداشت شده و وی مورد تعقیب نه پلیس بلژیک و نه پلیس فرانسه بوده بلکه صرفن بر اساس شکایت شاکی خصوصی پرونده دستگیر و بازداشت شده.

در صحبتهای امروز وکیل شاکی خصوصی این موارد از سوی وی بر علیه عارفانی مطرح شده:

اتهام اول مهرداد عارفانی داشتن چندین کلیپ ویدیویی از جلسات علنی پارلمان اروپا است که شاکی خصوص مدعی است که مهرداد عارفانی بصورت مخفیانه از جلسات پارلمان اروپا با ۴ دوربین فیلم برداری کرده است و انها را برای رژیم ایران ارسال کرده.

در اینجا لازم به ذکر است که مهرداد عارفانی بارها به درخواست شاکی خصوصی پرونده و با معرفی نامه رسمی رادیو ایرانزمین برای تهیه گزارشات تصویر برداری و فیلم برداری از جلسات علنی پارلمان اروپا به مقر این پارلمان در بروکسل اعزام میشده.

اکنون شاکی خصوص ادعا دارد که این ویدیو کلیپهای جلسات عمومی توسط عارفانی مخفیانه فیلم برداری شده و برای رژیم ایران ارسال شده ؟؟!!

در جلسه امروز وکیل مهرداد عارفانی خطاب به وکیل شاکی خصوصی ابراز داشته:

„شما بخوبی میدانید که موکل من بیگناه است و بدون هیچ دلیلی بر اساس شکایت موکلین شما در بازداشت بسر میبرد. وی در ادامه افزوده که ویدیو کلیپها به سفارش شاکی خصوصی پرونده تهیه و برای شبکه تلویزیونی سیمای آزادی ارسال میشده که در برنامه های مختلف آن شبکه تلویزیونی مورد استفاده واقع شده اند و این اتهام بی پایه اساسی است که مهرداد عارفانی بصورت مخفی اقدام به فیلمبرداری نموده. چگونه امکان دارد که موکل من با چهار دوربین بارها و بارها وارد پارلمان اروپا شود و مخفیانه اقدام به فیلمبرداری کند؟“

به نظرم نکته قابل سوال این است که رژیم ایران چه نیازی به ویدیوکلیپهای جلسات علنی پارلمان اروپا دارد؟ در حالیکه نمایندگان خبری رژیم خود در پارلمان اروپا حضور دارند. مهرداد عارفانی که سالهاست در عرصه خبری فعال بوده عضو انجمن روزنامه نگاران اتریش نیز میباشد و داری کارت ویژه پرسه نیز میباشد. سوالی که برای من مطرح است این است که این ویدیو کلیپها چه ربطی به ماجرای طرح بمب گذاری دارد؟؟

اتهام دومی که از سوی وکیل شاکی خصوصی در دادگاه عنوان شده بهمراه داشتن یک تلفن موبایل با سیم کارت انگلیس است که مهرداد عارفانی بهمراه داشته و وی در بازجوییهای خود گفته است که این تلفن دستی متعلق به یکی از فعالین شاکی خصوصی میباشد و وی بهیچ عنوان از آن برای برقراری تماس استفاده نکرده است و برای شنیدن ترجمه سخنرانیها از موج اف ام بهمراه خود داشته.

گفته میشود در این تلفن همراه شماره تلفن اسدی یافت شده.

امروز در سانه های شاکی خصوصی پرونده خواندم که از مهرداد عارفانی بعنوان تروریست یاد شده.

اینکه چرا شاکی خصوصی پرونده اصرار دارد که عارفانی را قبل از صدور رای نهایی دادگاه در رسانه ها بعنوان تروریست معرفی کند موردی است که نشاندهنده حد خشم شاکی خصوصی پرونده از وی میباشد که به هر اتهام بی پایه و اساسی متوسل میشود که تا فردی را که سالها بدون چشمداشتی برایشان فعالیت میکرده و مورد اعتماد شان هم بوده محکوم گردد.

در حالیکه شاکی خصوصی پرونده خود اذعان دارد که ” اصل بر برائت است و هیچ کس از نظر قانون مجرم محسوب نمی شود ، مگر اینکه جرم او در دادگاه صالح اثبات گردد.

ولی متاسفانه این اصل انسانی نه در بدو بازداشت عارفانی و نه اکنون رعایت شده است.

براستی چرا شاکی خصوصی پرونده که خود را آلترناتیو سیاسی رژیم ضد بشری جمهوری اسلامی در ایران میداند به چنین روشهای غیرمعمولی متوسل شود؟

نگاهی به گذشته شاید بتواند در پاسخ به این سوال کمک کننده باشد.

چند ماهی پیش از دستگیری مهرداد عارفانی ، کتاب اشعار وی به زبان فرانسه منتشر شد که عنوان آن „مرگ بر خدا“ میباشد. انتشار این کتاب مورد اعتراض شدید شاکی خصوصی پرونده واقع شده بوده و بارها مهرداد عارفانی را مواخذه نموده بودند که چرا این کتاب را منتشر نموده؟ شاید هم ناراحتی شاکی خصوصی پرونده از انتشار کتاب „مرگ بر خدا“ آنقدر شدید بوده که به یکباره تصمیم به حذف فردی که „مرگ بر خدا“ میگوید رقم خورده.

این سوالی است که در طول هفته ها و ماههای آینده میتوان در باره آن به بحث و تبادل نظر پرداخت تا رای نهایی دادگاه صادر شود و حقیقت آشکار شود.

متاسفانه از بدو دستگیری عارفانی اخبار دروغ و ضد و نقیض زیادی منتشر شد. اعلام کردند که وی در هتل محل اقامتش دستگیر شده در حالیکه مهرداد در جلوی محل برگزاری تجمع شاکی خصوص دستگیر شده بود و نه در هتل محل اقامتش؟؟ در پاریس.

برای من بعنوان یک فرد بی طرف در این پرونده کشف حقیقت در وحله اول اهمیت زیادی دارد و این مهم نیز برای سیستم قضایی بلژیک بی شک از اهمیت بسیار بالای برخوردار میباشد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال