رهایی دو زندانی از اعدام در گلستان و لرستان

پنجشنبه ۲۳ مرداد، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۸-۱۳-SOS Iran-  دو زندانی در استان های گلستان و لرستان که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافتند. همچنین رئیس‌کل دادگستری استان همدان از بخشش ۱۰ زندانی محکوم به اعدام طی سال جاری در این استان خبر داد.به گزارش هرانا به نقل از میزان، یک زندانی محکوم به اعدام ۲۵ ساله در زندان علی آباد کتول از شهرستان های استان گلستان با گذشت اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

 احمد جعفری معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شورای حل اختلاف استان گلستان گفت: “در سال ۹۷ به دنبال بروز اختلافات خانوادگی، مرگ عمو به دست برادرزاده اش رقم می‌خورد”.

 وی افزود: “خانواده مقتول درخواست اعدام کردند و پس از صدور رای در دادگاه و طی تشریفات قانونی، حکم وارد مرحله اجرا شد”.

جعفری ادامه داد: “با ارجاع این پرونده به شعبه هفتم شورای حل اختلاف علی آبادکتول، تلاش برای گفتگو با خانواده مقتول آغاز و پس از چندین جلسه و گفتگو بالاخره اولیای‌دم از حق قانونی خود گذشتند”.

رییس شورای حل اختلاف گلستان گفت: “این نهمین محکوم به قصاص در استان است که با گذشت بزرگوارانه اولیای‌دم، فرصت دوباره زندگی و جبران اشتباهات گذشته را می‌یابد”.

رهایی از اعدام یک زندانی در لرستان

به گزارش میزان، رییس دادگستری شهرستان بروجرد از صلح و سازش در پرونده قتل ۱۷ ساله در استان لرستان خبر داد.

قاضی بوالحسنی افزود: “در سال ۱۳۸۲ یک فقره قتل عمد به وقوع پیوست و پس از آن خانواده مقتول به دلایل مختلف در شهرستان بروجرد ساکن شدند و در طی ۱۷ سال گذشته پرونده جهت جلب رضایت خانواده مقتول در جریان بود که خوشبختانه پس از ۲۰ جلسه که توسط کارکنان شورای حل اختلاف صورت پذیرفت منجر به رضایت از سوی خانواده مقتول گردید”.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال