سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه: تکذیب تعلیق اعتصاب کارگران هفت تپه

یکشنبه ۰۹ شهریور، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۸-۳۰-SOS Iran- در ادامه صحبت‌هایی تکراری چند نماینده مجلس و تعدادی دانشجوی عدالت خواه!! وچند بسیجی و خبرگزاری هایی که همیشه آماده برای قیچی کردن صدای حق طلبی کارگران هستند، با خوشحالی تمام و پس از حضور اعضای کمیسیون اصل نود مجلس در میان تجمع اعتراضی کارگران هفت تپه در هفتادمین روز اعتصاب ، غیر مسئولانه وسراسیمه  اعلام کردند اعتصاب بعد از وعده های نمایندگان مجلس تمام شد، پایان یافت. این خبر کذب را ما با تکذیبیه علنی به اطلاع عموم رساندیم.اعتصاب کارگران هفت تپه به حالت تعلیق در آمد.

#اتحاد_اعتصاب

#نان_کار_آزادی

#شادی_رفاه_آبادی

#نابود_باد_استثمار_و_کار_مزدی

☑️ اگر دولت و نهاد های دولتی ظرف مدت ۱۵ روز بر اساس تعهد داده شده در مقابل خواست کارگران تسلیم نشوند، اعتصاب‌ کارگران نیشکر هفت تپه وارد فاز جدیدی خواهد شد!

و اما تکذیبیه دوم:

در ادامه صحبت‌هایی تکراری چند نماینده مجلس و تعدادی دانشجوی عدالت خواه!! وچند بسیجی و خبرگزاری هایی که همیشه آماده برای قیچی کردن صدای حق طلبی کارگران هستند، با خوشحالی تمام و پس از حضور اعضای کمیسیون اصل نود مجلس در میان تجمع اعتراضی کارگران هفت تپه در هفتادمین روز اعتصاب ، غیر مسئولانه وسراسیمه  اعلام کردند اعتصاب بعد از وعده های نمایندگان مجلس تمام شد، پایان یافت. این خبر کذب را ما با تکذیبیه علنی به اطلاع عموم رساندیم.

 

☑️  در آخرین دیدار با نمایندگان کارگران در مجلس گفتند تا ۱۵ روز دیگر جواب خواست به حق و اصولی کارگران هفت  تپه که چیزی جز خلع ید فوری بخش خصوصی و دولتی کردن شرکت با نظارت کامل کارگران و یا واگذاری صد در صد مالکیت شرکت به کارگران هفت تپه، بازگشت به کار همکاران  اخراجی و پرداخت فوری تمام مطالبات معوقه و محاکمه تمام همدستان دولتی و محکومیت اسدبیگی-رستمی است را خواهند داد.

 

اما بیکباره جهانگیری معاون روحانی در یک جلسه به اصطلاح جلسه بررسی مسائل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه پافشاری به ادامه سیاست شکست خورده خصوصی سازی و به تعویق انداختن زمان نتایج را بی مقدمه و بی دلیل به یکسری جلسات بررسی به سه ماه دیگر حواله داد.

در این جلسه فقط رهبر و چند نفر از مسئولین غایب بودند و البته نمایندگان مجلس هم که در عمل فقط حقوق بگیرند و در وقتهای لازم عکس دسته جمعی و یا دست را برای رای دادن بالا و پائین میکنند و حرفهایشان با سیاست بازی جهانگیری هیچ شمرده میشود، شرکت نداشتند.

جهانگیری تاکید زیادی به سیاسی نکردن موضوع هفت تپه میکند ولی تمامی حرفهای خودش سیاسی است و تاکید چند باره دارد که سیاست او و دولت درست است. در اصل منظور جهانگیری این است که سیاست مرا بپذیرید و گرنه مهر سیاسی میخورید و جرم است که دیگران سیاسی باشند و یا سیاست دیگری غیر از من را قبول داشته باشند. جهانگیری میگوید سیاست ما قانون است و جالب اینجاست که در این جلسه غیر از وزرای بیشمار، معاونین وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و سازمان بازرسی کل کشور و وزارت کشور هم حضور دارند تا سیاست بازگو شده جهانگیری را در صورت نیاز با پیگرد قانونی و مهر امنیتی به اجرا بگذارند. این تکرار سناریوی قبلی چند سال قبل است که سیاست آشنایی است و فاقد اعتبار است.   

در کمتر از یک هفته که همگی این نماینده ها و وزرا و … به تاکید چند باره دزدی و اختلاسگری اسد بیگی را یکی پس از دیگری تکرار میکردند و تائید نظرات درست کارگران هفت تپه را با سرافکندگی برای سیاست غلط به واگذاری شرکت هفت تپه به بخش خصوصی را شهادت میدانند، یکهو یک جلسه اینچنینی برگزار میشود. باید گفت که مشکل هفت تپه کاملن سیاسی است و گرنه این همه وزیر و نماینده ریزو درشت چرا بهم ریخته اند و این اگر سیاست نیست پس چه هست.

منافع ما کارگران با سیاست های شما  به خطر افتاده است و شرکت هفت تپه را کارگرهای هفت تپه ساخته اند و حتی با مسئولیت دو چندانه در این مدت اعتصاب به حقمان از خشک سالی آن حفاظت کرده ایم و آبیاری مورد نیاز را انجام دادیم چون این شرکت را شرکت خودمان میدانم و اسد  بیگی و یارانش مشغول دزدی و اختلاس و حق خوری از کارگران هفت تپه بودند.

جهانگیری، شریعتی استاندار خوزستان که عضو باند اسد بیگی است و دست در دست هم مشغول اختلاس و اخلالگری در هفت تپه بودند و برای همه افشا شده می باشد را با حمایت دادستانی کل کشور راس ادامه فعالیت این مجموعه گذاشته است. یعنی اینکه خانه از پای بست  ویران  است و امیدی به این سیاستها نباید داشت.

در ادامه سیاست این جلسه، خبرگزاری کار ایران – ایلنا نیز به نقل از یک کارگر اعلام کرده است که اعتصاب کارگران هفت تپه پایان یافت و کارگران به کار برگشته اند و فقط تعدادی از کارگران پیگیر وضعیت شغلی خود هستند که امیدوار است که مشکل آنها نیز با همکاری مسئولین مرتفع شود. در ادامه خبر گفته میشود که که اگر اقدامی سریعی صورت نگیرد متحمل خسارت شده و در نتیجه منبعی برای پرداخت حقوق کارگران وجود نخواهد داشت.

این گفته، در راستای سیاست طرح شده از طرف جهانگیری است و نه کارگری که بیش از ۷۰ روز در سختترین شرایط برای حقوق حقه و طبیعی خود مجبور است دم و دستگاه را مورد خطاب قرار دهد که دست از ستم و دزدی از حق کارگر بردارند و حقوقهایی که حق آنهاست و تا کنون پرداخت نشده است را بپردازند و برای حفظ اموال جامعه یعنی کشت و صنعت هفت تپه بیشترین سختی ها را به جان خریده است را تهدید کنند.

اخبار درج شده عین صحبت های جهانگیری و مسئولین استانی و شهرستانی است که به دنبال آرامش و تداوم تولید هستند، میخواهند که کارگران هیچ خواست و مطالبه ای و حتی اعتراضی نداشته باشند و کاری هم برای طلب کار بودن کارگران از حقوقهای نپرداخته که در عمل انجام نداده اند صحبت نشود. مصاحبه با فردی که صورت گرفته یکباره پریده و التماس یاری میکند از کسانی که باعث وبانی این شرایط اسفناک هستند

نه از کارگران و اتحادشان و یا طرح و پافشاری به مطالبات و خواسته هایی که شرایط بهتر و تضمین کننده تر برای دریافت بموقع حقوقها، و یا به کار برگشتن کارگرها که مسئله مهمی است و سیاست اداره و مدیریت کارخانه که لازمه تولید مناسب و سالم برای ارائه به جامعه و مردم است جایی در این خبر به چشم نمیخورد.

البته از ایلنا و اخبارو گزارشاتش انتظار بیشتری نباید داشت. این خبرگزاری رفته یک کسی را انتخاب کرده است تا وظیفه و دین خود را برای سیاستهای شکست خورده انجام بده.

کارگران هفت تپه نمایندگان مستقیم و مستقل خود را دارند و اگر قراراست اخبار و خبری ارائه شود که صحت داشته باشد از زبان نمایندگان کارگران بیان خواهد شد که چیزی جز خواست اکثریت و توافق کارگران نیست.

ادامه و اتمام اعتصاب و یا هر سیاستی که جمع کارگران تصمیم میگیرند از طرف نمایندگان واقعی کارگران هفت تپه بیان خواهد شد. اجازه نمیدهیم که کسان دیگری برایمان تصمیم بگیرند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

باز تکثیر از نهادهای همبستگی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال