وکیل مدافع روح الله زم: رای نهایی هنوز ابلاغ نشده است

وکیل مدافع روح الله زم -مدیرکانال تلگرامی آمدنیوز- گفت : هنوز رای نهایی پرونده موکلم ابلاغ نشده است.

چهارشنبه ۲۶ شهریور، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۹-۱۶-SOS Iran- دبیر دریابیگی در گفت وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش  گفت: هنوز رأی نهایی موکلم به من ابلاغ نشده است.

دریا بیگی با اشاره به سخنان رئیس دیوان عالی کشور مبنی بر به پایان رسیدن بررسی پرونده زم در دیوان عالی کشور گفت: شنبه برای پیگیری موضوع به دادگاه می روم و  احتمالاً رأی پرونده  هفته آینده به من ابلاغ شود.

دریابیگی وکیل مدافع روح الله زم -مدیرکانال تلگرامی آمدنیوز- ۱۸ تیرماه سال جاری  از اعتراض به حکم اعدام موکلش خبر داد و گفته بود که بعد از ابلاغ حکم پرونده موکلم،  نسبت به رأی دادگاه اعتراض  و درخواست فرجام خواهی دادم و  قرار شده پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شود.

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری ۱۰ تیرماه سال جاری  در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه آیا رای پرونده روح الله زم صادر شده یا خیر؟ گفت: بله. حکم صادر شده است و از آنجا که  رسیدگی به اتمام رسیده است، حکم مبنی بر محکومیت زم صادر شده است و گرچه ما در ایام غیرقطعی جزییات آن را نمی گوییم ولی پرونده ای بود که در راستای  ماده ۳۵۵ آیین دادرسی کیفری اجازه انتشار جریان دادگاه اخذ شده بود می توانیم جزییات آن را بگوییم‌.

وی افزود: موارد اتهامی را روح الله زم داشت و  دادگاه ۱۳ مورد از عناوین ریز توام را از مصادیق افساد فی الارض دانسته است و حکم اعدام صادر کرده است و در مورد چند مورد اتهامی که  افساد فی الارض نبود به  مجازات حبس محکوم شده که این حکم غیرقطعی و  قابل فرجام خواهی است و چنانچه از ناحیه ایشان فرجام خواهی شود پرونده به  دیوان عالی ارسال می‌شود.

شش جلسه جلسه رسیدگی به اتهامات روح الله زم از ۲۱ بهمن سال ۹۸ تا ۲۰ خرداد سال جاری  در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال