رهایی دو زندانی از اعدام در گرگان و ایلام

پنجشنبه ۲۴ مهر، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۱۰-۱۵-SOS Iran- دو زندانی در گرگان و ایلام که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت و یا جلب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند. به گزارش هرانا به نقل از ایسنا، رئیس‌کل دادگستری استان گلستان گفت: “جوان ۲۰ ساله گرگانی با گذشت عمه‌اش، پای چوبه دار بخشیده شد”.هادی هاشمیان اظهار کرد: “۵ سال قبل مشاجره پسر عمه و پسردایی بر سر کبوتر به مرگ پسرعمه ختم شد. متهم بلافاصله پس از ارتکاب به قتل، خود را به پلیس معرفی کرد و با شکایت اولیای دم به اعدام محکوم شد”.

وی افزود: “در چند سال گذشته بزرگان فامیل بارها برای جلب رضایت اولیای دم واسطه شدند، اما عمه و شوهرعمه بر اجرای حکم اعدام پافشاری می‌کردند”.

رئیس‌کل دادگستری گلستان بیان کرد: “پیش از اجرای حکم، پرونده به شعبه ویژه زندان شورای حل اختلاف گرگان ارجاع شد”.

هاشمیان خاطرنشان کرد: “بالاخره پس از دو سال تلاش و پیگیری اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف زندان گرگان و پادرمیانی بزرگان و ریش‌سفیدان دو خانواده، مادر مقتول پای چوبه دار، بدون هیچ شرط و چشم‌داشتی برادرزاده‌اش را بخشید”.

در این گزارش آمده است، این جوان سیزدهمین محکوم به اعدام است که امسال با گذشت اولیای دم و پادرمیانی شورای حل اختلاف، فرصت زندگی دوباره و جبران اشتباهات گذشته را یافت.

رهایی یک زندانی در ایلام

به گزارش فارس، رئیس شوراهای حل اختلاف استان ایلام از رهایی یک زندانی از اعدام در این استان خبر داد.

علی مرادی گفت: “با تلاش و پیگیری اعضای شعبه زندان مرکزی شهرستان ایلام یک فقره قتل عمد که در پی نزاع خانوادگی در تاریخ ۱۳۹۹/۱/۲۴ به وقوع پیوسته بود به سازش ختم شد و محکوم به اعدام از چوبه دار رهایی یافت”.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال