انتقال سهیل عربی از زندان رجایی شهر به بازداشتگاه ۲ الف سپاه پاسداران

سهیل عربی، زندانی عقیدتی

سه شنبه ۲۹ مهر، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۱۰-۲۰-SOS Iran- سهیل عربی، زندانی عقیدتی ظهر امروز سه‌شنبه ۲۹ مهر طی تماسی تلفنی با خانواده خود از انتقال خود به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین خبر داد. آقای عربی در تاریخ ۲۸ شهریورماه امسال به صورت تنبیهی از زندان تهران بزرگ به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد و به مدت ۳۳ روز در یکی از سلول‌های انفرادی این زندان معروف به سوئیت نگهداری شد.به گزارش هرانا، ساعت ۲ ظهر امروز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۹، سهیل عربی، زندانی عقیدتی طی تماسی تلفنی با خانواده خود از انتقال خود به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین خبر داد.

انتقال آقای عربی پس از ۳۳ روز نگهداری در یکی از سلول‌های انفرادی زندان رجایی شهر کرج معروف به سوئیت صورت گرفته است. آقای عربی در تاریخ ۲۸ شهریورماه امسال به صورت تنبیهی از زندان تهران بزرگ به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد. گفته می‌شود این انتقال به دستور امین وزیری، دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی صورت گرفت و مدتی بعد دستور نگهداری سهیل عربی در سلول انفرادی برای مدت نامحدودی توسط همین مسئول تمدید شد. با این حال در پی مراجعه خانواده آقای عربی به دادستانی، آقای وزیری از خود سلب مسئولیت کرده و به آنها گفت که دستور نگهداری وی در انفرادی توسط سیدحشمت اله حیات الغیب، مدیرکل زندان‌های استان تهران صادر شده است.

پیشتر سازمان گزارشگران بدون مرز ضمن واکنش نسبت به انتقال تنبیهی سهیل عربی به زندان رجایی شهر کرج پس از افشاگری در خصوص وضعیت نامناسب بهداشتی زندان تهران بزرگ نوشته است: “چند روز پس از این پخش این اظهارات، سهیل عربی به دفتر رییس زندان احضار و تهدید شد: «به جایی بدتر از اینجا منتقل می‌شوی.»”. این سازمان در ادامه، آزارگری قضایی علیه سهیل عربی، برنده جایزه شهروند خبرنگاری خود را محکوم کرد.

هرانا صبح روز جمعه ۲۸ شهریورماه در گزارشی از انتقال آقای عربی به بهانه اعزام به بهداری به مکان نامعلومی خبر داد. بر اساس این گزارش، به نقل از یک منبع مطلع: «روز پنج‌شنبه ۲۷ شهریور سهیل عربی به دفتر رئیس زندان، علی چهارمحالی فراخوانده شد و در آنجا به همراه چند تن دیگر به بازجویی از او پرداختند و وی را به انتقال به مکانی دیگر، نگهداری طولانی مدت در سلول انفرادی و پرونده‌سازی جدید تهدید کردند.»

سهیل عربی از تاریخ ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۲ در بازداشت و زندان به سر می‌برد و تمام این مدت از مرخصی نیز محروم بوده است. وی در تاریخ ۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

وی همزمان با اینکه پس از تغییرات بسیار در روند دادرسی و احکام صادره در حال تحمل دوران محکومیت ۷ سال و شش ماهه خود در زندان تهران بزرگ بود، از بابت دو پرونده‌ی جدید که در زندان علیه وی مفتوح شده بود، توسط دادگاه انقلاب تهران به حبس تبعید و جزای نقدی محکوم شد. آقای عربی در پرونده نخست از بابت اتهامات “توهین به مقدسات دینی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رهبری” به ۵ سال حبس و از بابت پرونده دیگرش به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویق اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام” به ۲ سال حبس، دو سال تبعید به برازجان و ۴ میلیون تومان جزای نقدی و به اتهام “تخریب اموال دولتی” به ۱ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. تاریخ آزادی آقای عربی خردادماه ۱۴۰۴ عنوان شده است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال