دیوان عالی حکم اعدام روح‌‌الله زم را تأیید کرد

سه شنبه ۱۸ آذر، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۱۲-۰۸-SOS Iran- سخنگوی قوه قضائیه ایران از تأیید حکم اعدام روح‌الله زم در دیوان عالی خبر داد. زم مدیر کانال تلگرامی “آمد نیوز” بود که سال گذشته در سفری به عراق بازداشت و به ایران منتقل شد. او در دادگاه به “افساد في الارض” متهم شده بود. غلامحسین اسماعیلی روز سه‌شنبه ۱۸ آذر (هشت دسامبر) در نشست خبری خود اعلام کرد که دیوان عالی کشور حکم اعدام روح‌الله زم را تأیید کرده است.به گرازش دویچه وله، سخنگوی قوه قضائیه ایران در این نشست که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: «حدود بیش از یک ماه قبل دیوان عالی کشور به این پرونده رسیدگی کرده و حکم صادره از دادگاه انقلاب در این مورد به تأیید دیوان عالی کشور رسیده است.»

روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی “آمد نیوز” بود. این کانال تلگرامی در جریان اعتراضات دی‌ماه ۹۶ به نقطه اوج محبوبیت خود با معیار شمار بازدیدکننده رسید. زم مهرماه سال گذشته در سفری به عراق دستگیر و سپس به ایران منتقل شد.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی تیرماه امسال ۱۳ مورد از اتهامات زم را “مصداق افساد فی‌الارض” شناخت و حکم اعدام برای او صادر کرد. اتهامات وارده به روح‌‌الله زم از جمله “جاسوسی برای اسراییل و فرانسه، همکاری با آمریکا، اقدام علیه امنیت داخلی و توهین به رهبران فعلی و پیشین” جمهوری اسلامی ذکر شده بود.

سازمان عفو بین‌الملل پیش‌تر صدور حکم اعدام برای روح‌الله زم را محکوم کرده و آن را “ناعادلانه و متکی بر اعترافات اجباری” خوانده 

سازمان گزارشگران بدون مرز با انتشار بیانیه‌ای روند محاکمه زم را “ناعادلانه” خوانده و تصریح کرده بود که در محاکمات دادگاه‌های انقلاب متهمان معمولا از حقوق اولیه مانند انتخاب وکیل و دفاع آزادانه از خود محروم هستند.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال