‎پول‌های مرتضوی و نمایندگان مجلس!+اسناد

جمعه ۲۱ آذرماه ۱۳۹۲ – تابناک – داستان هدایایی که مرتضوی به برخی ‌نمایندگان مجلس داده، داستان بی‌‌پایانی است و هر روز یکی از طرفین ‌ماجرا، برگ جدیدی به این داستان می‌افزایند؛ اما نقطه اوج این داستان، آنجایی است که نمایندگان می‌گویند، پولی که مرتضوی گرفته‌، آنقدر‌ها هم نبوده ‌که آنان را وامدار کند و آنان حتی پولی‌ روی پول‌های مرتضوی گذاشته‌اند و به مردم داده‌اند!

به گزارش «تابناک»، در همین ارتباط، رئیس کمیسیون اصل نود درباره نام‌هایی که ‌‌مرتضوی به کمیسیون اصل نود فرستاده‌ بود، گفت: همه نام‌‌هایی که وی به ما داده، مربوط به مجلس هشتم است و اگر لازم باشد، آنها منتشر می‌شود و در کل کلیات مشخص است.

‎وی افزود: آنچه مسلم است، این هدایا را ‌مرتضی نداده، چون وی در آن هنگام و در زمان مجلس هشتم سمتی نداشته‌ و اگر خلافی در زمان وی رخ داده، مربوط به مجلس نهم است و در مجلس نهم نیز تا کنون اسامی از سوی او به کمیسیون فرستاده نشده است.

‎این نماینده گفت: آن زمان که مرتضوی بودند، گویا به برخی از نمایندگان پرداخت‌هایی داشتند که ما آماری از آن‌ها نداریم و چیزی در این مورد به کمیسیون اصل نود فرستاده نشده است. ما در این مورد نیز از ایشان استعلام کردیم که تاکنون چیزی به ما نفرستاده است.

‎پور‌مختار در‌باره اسنادی که به کمیسیون فرستاده شده، گفت: در کل لیستی که به کمیسیون فرستاده شده، نام حدود ۱۶۰ نماینده در آن وجود دارد‌ که با نام و مشخصات و مبلغ پرداختی است و هیچ‌ کدام از نمایندگان در آن لیست، رسیدی به تأمین اجتماعی نداده‌اند و یا حداقل رسیدش به دست ما نرسیده است.

‎این نماینده گفت: با توجه به این موضوع، این سند‌ها قابل استناد نیست، چون شاید نمایندگان‌ آن را رد کنند و ادعا داشته باشند، ‌چنین چیزی نبوده است؛ بنابراین، نمی‌شود به آن‌ها استناد کرد و در این صورت قابل انتشار نخواهد بود.

‎وی در پاسخ به این ‌که مرتضوی در جوابیه اول خود عنوان کرده که ما رسید نمایندگان را داریم و منتشر خواهیم کرد، گفت: من اطلاعی از آن ندارم و اساساً مطلب این است که برای این مبالغ ناچیز ۲۰۰، ۳۰۰ و یا ۵۰۰ هزار تومان که بیشتر اعضا دریافت کرده‌اند، رقمی نیست و این معمول بوده و پیش از زمان مرتضوی نیز این کار انجام می‌شده است.

‎وی گفت: این مبالغ چیزی نیست که نماینده را وامدار کسی کند. قطعا نماینده روی این مبالغ مبلغی ‌نیز گذاشته و آن را توزیع کرده است. این حرکت به اعتقاد من یک حرکت سیاسی است و با نشر این‌ها نیت تخریب نمایندگان مجلس را دارند.

‎پور‌مختار گفت: روزانه ده‌ها تن به دفا‌تر نمایندگان ‌می‌‌روند و درخواست کمک می‌کنند و بیش از ۹۵ درصد از مراجعات نمایندگان، درخواست پول ‌و بقیه آن جابجایی و انتقال و اشتغال است.

‎وی در پاسخ به این ‌که پیشتر اعلام شده بود بیشتر مراجعات نمایندگان در‌خواست اشتغال است و این گفته شما با گفته قبلی تناقض دارد، گفت: آمار دفتر من، این‌ گفته من را تأیید می‌کند و با نمایندگان دیگر کاری ندارم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال