رهایی دو زندانی از اعدام در گرگان و اصفهان

پنجشنبه ۱۱ دی، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۱۲-۳۱-SOS Iran- دو زندانی در گرگان و اصفهان که پیشتر در پرونده هایی جداگانه به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت و یا کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.به گزارش هرانا به نقل از فارس، یک زندانی محکوم به اعدام در اصفهان با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

سرپرست زندان مرکزی اصفهان گفت: “پیگیری ورایزنی مددکاران تلاشگر زندان مرکزی با هدف کسب رضایت شکات مددجو‌ی تبعه افغانستان به اتهام قتل زن ۴۰ ساله‌ای بود نتیجه داد و زمینه آزادی این مددجو فراهم شد”.

یداله سعیدی افزود: “خانواده مقتول از بخشی از دیه گذشت کردند و بخشی دیگر را هم انجمن حمایت از زندانیان و خیریه امام موسی کاظم پرداخت کردند”.

رهایی یک زندانی از اعدام در گرگان

به گزارش رکنا، یک زندانی در گرگان با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، سال ۹۱ دو پسرخاله به جنگل رفته بودند اما در دعوای لفظی یکی از آنها کنترل خود را از دست داد و مرگ دیگری رقم خورد.

با درخواست خانواده مقتول، حکم اعدام برای متهم صادر شد. اعضای شورای حل اختلاف و دادیار اجرای احکام برای بخشیده‌شدن وی جلسات متعدد با والدین مقتول برگزار کردند. با وجود گذشت پدر، مادر مقتول حاضر به بخشش خواهرزاده خود نمی‌شد.

صبح چهارشنبه پسرخاله جوان باید اعدام می‌شد. شامگاه سه‌شنبه، چندساعتی پیش از اجرای حکم اعضای شورای حل اختلاف زندان گرگان و چندنفرازبزرگان منطقه باردیگرنزد مادرمقتول رفتند. خواستار گذشت آنها از حق خود شدند اما مادر داغدار راضی به بخشش نمی‌شد. آخرین تلاش گروه سازش بی‌نتیجه ماند.

صبح چهارشنبه دهم دی‌ماه زمانی که طنابِ دار بر گردن زندانی قرار گرفت، مادر داغدار اعلام گذشت کرد و خواهرزاده‌اش را بخشید.

با این بخشش تعداد کسانی که از ابتدای امسال در گلستان از اعدام نجات یافتند، به ۱۸ نفر رسید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال