‎مادر و همسر پیمان عارفی در بازگشت از ملاقات با او در زندان جان باختند

‎‎چهارشنبه ۲۷ آذر ماه ۱۳۹۲ ‫-‬ بی بی سی – اخیرا، زیبا (زینب) صادق زاده همسر پیمان عارفی، با یادآوری یک بار تصادف قبلی خود در مسیر مسافرت از تهران به مسجد سلیمان، از نگرانی آقای عارفی از امکان وقوع مجدد یک سانحه جاده ای برای نزدیکانش خبر داده بود”

همسر و مادر پیمان (امیر رضا) عارفی، زندانی ایرانی محکوم به ۱۵ سال زندان، در راه بازگشت از ملاقات وی در شهر مسجد سلیمان و بر اثر یک سانحه رانندگی جان باختند.
‎دادگاه انقلاب در حالی آقای عارفی را برای گذراندن دوران حبس به زندان مسجد سلیمان در استان خوزستان “تبعید” کرده بود که اعضای خانواده وی مقیم تهران بودند و باید برای ملاقات با او، هر بار به مسافرتی طولانی می‌پرداختند.
‎مادر پیمان عارفی چندی پیش در مصاحبه با سایت “هرانا”، به شدت راجع به وضعیت سلامتی فرزندش در زندانی دوردست ابراز نگرانی کرده بود. وی با اشاره به “دوری راه و مشکلات مالی” خانواده خود، “تبعید” آقای عارفی به مسجدسلیمان را مورد انتقاد قرار داده بود.
‎اخیرا، زیبا (زینب) صادق زاده همسر پیمان عارفی نیز، با یادآوری یک بار تصادف قبلی خود در مسیر مسافرت از تهران به مسجد سلیمان، از نگرانی آقای عارفی در مورد امکان وقوع سانحه جاده ای برای نزدیکانش خبر داده بود.
‎پیمان عارفی و زیبا صادق زاده دو ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ به اتهام هواداری از تشکلی به نام “انجمن پادشاهی” بازداشت شدند.
‎با وجود این، آقای عارفی در دادگاه دستجمعی دستگیرشدگان بعد از انتخابات، به عنوان یکی از معترضان انتخاباتی که در صدد انجام اقدامات مسلحانه علیه حکومت بوده مورد محاکمه قرار گرفت.
‎وی بر مبنای همین محاکمه، توسط انقلاب تهران به اعدام محکوم شد اما حکمش در دادگاه تجدید نظر به ۱۵ سال زندان در تبعید کاهش یافت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال