رهایی ۳ زندانی از اعدام در اصفهان و کرمانشاه/ خطر اعدام قریب الوقوع کشتی‌گیر اندیمشکی

جمعه ۱۹ دی، ۱۳۹۹-۲۰۲۱-۰۱-۰۸-SOS Iran- سه زندانی در شهرهای اصفهان و کرمانشاه که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت و یا کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند. از سوی دیگر مهدی علی حسینی، کشتی‌گیر اندیمشکی در آستانه‌ اجرای حکم اعدام قرار دارد. وی در سال ۹۴ در جریان یک درگیری منجر به قتل بازداشت و به اعدام محکوم شد.به گزارش هرانا به نقل از رکنا، یک زندانی در اصفهان که پیشتر از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت اولیای دم از زندان آزاد شد.

سرپرست زندان مرکزی اصفهان در این خصوص گفت: “زندانی ۳۰ ساله در درگیری خیابانی با ضربات چاقو جوان ۲۳ ساله‌ای را به قتل رسانده بود و در این زندان تحمل کیفر می‌کرد با تلاش گروه مددکاری رضایت اولیای دم مشروط به پرداخت مبلغی در حق شکات شرایط گذشت اولیای دم محقق شد و رضایت قطعی خود را بصورت محضری اعلام کردند”.

یدالله سعیدی افزود: “این زندانی پس از هفت سال تحمل کیفر از زندان مرکزی اصفهان رهایی یافت”.

رهایی دو زندانی از اعدام در کرمانشاه

به گزارش میزان، دو زندانی محکوم به اعدام در کرمانشاه از چوبه دار رهایی یافتند.

بر اساس این گزارش، در دیدار نهادهاى مردمى استان کرمانشاه در حوزه صلح و سازش، در حضور رئیس قوه قضاییه اولیاى دم در دو پرونده قتل، به دنبال جلب رضایت اولیای دم، دو پرونده قتل با صلح و سازش مختومه شد.

خطر اعدام قریب الوقوع کشتی‌گیر اندیمشکی

به گزارش رکنا، یک زندانی اهل اندیمشک در خطر قریب‌ الوقوع‌ اجرای حکم اعدام قرار دارد.

بر اساس این گزارش، مهدی علی ‌حسینی کشتی‌گیر اندیمشکی، در سال ۹۴ در یک درگیری عامل مرگ یک فرد جوان شد و بعد از مدتی، توسط دادگاه متهم به قتل شناخته شد. حکم اعدام این زندانی که ۵ سال اخیر را در زندان سپری کرده است، در روزهای آتی در مرحله اجرا قرار می گیرد.

در حالی که اولیای دم فعلا رضایت خود را اعلام نکرده اند، در روزهای اخیر برخی چهره های نامدار کشتی ایران برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام و گرفتن رضایت خانواده دم دست به کار شده‌اند. حمید سوریان، کشتی‌گیر ایرانی در راس این گروه قرار گرفته و سعید عبدولی، حبیب اخلاقی، محمد طلایی، علی اشکانی، حمید باوفا، مهرداد مردانی و عبدالکریم کاکاحاجی از دیگر افرادی هستند که در این زمینه پا پیش گذاشته اند .

حمید سوریان طی مصاحبه ای خواستار جلوگیری از اجرای حکم اعدام مهدی علی‌حسینی شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال