‎کارگران هفت‌تپه برای دومین روز متوالی تجمع کردند

یکشنبه ۱ دی ماه ۱۳۹۲ ‫-‬ IranSOS – علت این اقدام اعتراضی پرداخت نشدن حقوق ماه‌های مهر، آبان، پاداش سالیانه و عدم بازنگری در طرح طبقه بندی مشاغل بوده‌ است، تا این لحظه هیچ پاسخ رسمی به کارگران داده نشده است./ شورای اسلامی کار این واحد تولیدی از پرداخت مطالبات کارگران تا هفته آینده خبر داد.

کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه امروز نیز برای دومین روز متوالی با تجمع در مقابل ساختمان اداری کارخانه پی‌گیر مطالبات معوقه خود شدند.
‎«رضا رخشان» از فعالان صنفی کارگران هفت تپه، از استمرار حرکت‌های اعتراضی همکاران‌اش خبر داد و به ایلنا گفت: علت این اقدام اعتراضی پرداخت نشدن حقوق ماه‌های مهر، آبان، پاداش سالیانه و عدم بازنگری در طرح طبقه بندی مشاغل بوده‌ است، تا این لحظه هیچ پاسخ رسمی به کارگران داده نشده است.
‎وی افزود: این در حالی است که مسئولان کارخانه در تلاش‌اند تا به روش‌های مختلف از ادامه اجتماعات اعتراضی کارگران جلوگیری کنند و در تازه‌ترین اقدام برای جلوگیری از تجمع اعتراضی کارگران، از صیح امروز کارگران فصلی نی‌بر توسط کارفرما مرخص شده‌اند.
‎شورای کار: وضعیت پیش آمده دائمی نیست
‎در همین رابطه «فردها کیارسی»، از اعضای شورای اسلامی کار کارخانه نیشکر هفت‌تپه با تایید خبر اعتراض کارگران این واحد تولیدی، به خبرنگار ایلنا گفت: از روز گذشته جمعی از کارگران این واحد تولیدی در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات معوقه و عدم بازبینی طرح طبقه بندی مشاغل تجمعاتی را بر پا کرده‌اند.
‎وی بابیان اینکه به غیر از این افراد سایر کارگران کشاروزی و صنعتی مجتمع نیشکر هفت‌تپه به فعالیت روزانه خود مشغول‌اند، افزود: بیشتر تجمع کنندگان کارگران با سابقه و در شرف بازنشستگی هستند که با توجه به شرایط پیش آمده نگران دوران بازنشستگی خود هستند.
‎وی بابیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده بخشی از مطالبات معوقه کارگران نیشکر هفت‌تپه ظرف هفته آینده پرداخت می شود، گفت: در حال حاضر به دلیل نوسانات بازار خریداران شکر قیمت مناسبی را به کارخانه پرداخت نمی‌کنند و به همین دلیل برخلاف سالهای گذشته تأخیراتی در پرداخت حقوق کارگران به وجود آمده است.
‎وی بابیان اینکه در حال حاضر در مجتمع نیشکر هفت‌تپه فصل برداشت و فروش محصول آغاز شده‌است، افزود: وضعیت پیش آمده مقطعی بوده و جنبه دائمی ندارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال