رهایی ۶ زندانی از اعدام در شهر های مختلف

سه شنبه ۱۴ بهمن، ۱۳۹۹-۲۰۲۱-۰۲-۰۲-SOS Iran- شش زندانی در شهرهای زنجان، سنقر، سرخس و تاکستان که پیشتر در پنج پرونده جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت و یا کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.به گزارش هرانا به نقل از میزان، رئیس شورا‌های حل اختلاف استان زنجان از رهایی یک محکوم به اعدام از چوبه دار خبر داد.

احمد رضا احمدی عنوان کرد: “متهم با ارتکاب قتل عمد از سال ۱۳۸۹ تاکنون در زندان محبوس بود که پس از تحمل ۱۰ سال حبس و در زمان اجرای حکم، با تلاش مجدانه و دخالت اعضای شعبه ویژه زندان شورای حل اختلاف ابهر و سایر خیرین و معتمدین از اعدام نجات یافت و پرونده با صلح و سازش مختومه شد”.

رهایی از اعدام ۲ زندانی در سنقر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دو زندانی محکوم به اعدام در شهرستان سنقر در استان کرمانشاه با گذشت اولیای دم از اعدام رهایی یافتند.

بر اساس این گزارش، ۱۷ سال پیش، جسد مرد و زنی در منزل مسکونی خود در شهر سنقر پیدا می‌شود که پزشکی قانونی علت فوت را ضربه مغزی ناشی از اصابت جسم سخت بیان می‌کند.

به دنبال این موضوع دو نفر دستگیر و به ارتکاب قتل و به انگیزه سرقت اقرار کرده و در نهایت پس از طی تشریفات قضایی و قانونی، حکم اعدام متهمین در دیوان عالی کشور مورد تأیید قرار گرفت و تاکنون در زندان به سر می‌بردند.

سرانجام با حضور و وساطت مسئولین قضایی از جمله دادستانی شهرستان سنقر و کلیایی، اولیاء دم حاضر به رضایت شدند و متهمین بعد از ۱۷ سال از زندان آزاد شدند.

رهایی از اعدام ۲ زندانی در تاکستان

به گزارش میزان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان در استان قزوین از بازگشت به زندگی ۲ محکوم به اعدام با تلاش شورای حل اختلاف این شهرستان خبر داد.

حسین رجبی افزود: “در پرونده اول مقتول که دارای دو فرزند بوده، توسط برادر ۳۳ ساله خود که اعتیاد به مواد مخدر داشته در سال ۹۴ مورد ضرب و جرح قرار گرفت و به قتل رسید، در پرونده دوم نیز آذر ماه سال ۹۸ متهم ۳۴ ساله بوسیله سلاح گرم مقتول ۳۰ ساله را به قتل رسانده بود”.

وی اضافه کرد: “طی سال جاری شاهد سازش در ۵ پرونده قتل شهرستان تاکستان بوده ایم”.

رهایی از اعدام یک زندانی در سرخس

به گزارش کمپین فعالین بلوج، یک زندانی در سرخس با گذشت اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، ۴ سال قبل در پی نزاع میان دو طایفه یک شهروند جان خود را از دست می دهد و یک متهم اهل روستای نوروزآباد شهرستان سرخس در این خصوص به اعدام محکوم می‌شود.

در نهایت، با وساطت های مولانا گرگیج برای اخذ رضایت از اولیای دم و عفو، این زندانی از مجازات اعدام رهایی یافت.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال