رهایی ۴ زندانی از اعدام در تهران و اصفهان

دوشنبه ۱۳ بهمن، ۱۳۹۹-۲۰۲۱-۰۲-۰۲-SOS Iran- چهار زندانی در شهرهای تهران و اصفهان که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت و یا کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند. همچنین مدیرکل زندان‌های استان اصفهان بخشش ۵۳ زندانی محکوم به اعدام در این استان طی ۱۰ ماه سال جاری خبر داد.به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک زندانی در تهران با گذشت اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، روز ۱۰ بهمن‌ماه سال ۹۲ اطفای حریق در کارگاه چوب بری و منبت کاری واقع در میدان امام حسین در دستور کار امدادگران آتش نشانی قرار گرفت. در حالی که این حادثه سه مصدوم داشت، یکی از آنها که کارگر جوان کارگاه بود ساعتی بعد از انتقال به بیمارستان جان باخت.

کارشناسان آتش نشانی در گزارش خود علت وقوع آتش سوزی را عمدی اعلام کردند و به این ترتیب پرونده قتل کارگر جوان کارگاه به نام صادق روی میز بازپرس جنایی قرار گرفت.

بررسی های قضائی حکایت از آن داشت که آتش افروزی کار کارگر اخراجی کارگاه است و او به عنوان تنها مظنون پرونده بازداشت شد. در حالی که تصویر کارگر اخراجی به نام مرتضی در دوربین های مدار بسته به ضبط رسیده بود، وی راهی برای انکار حقیقت نداشت و به ناچار لب به اعتراف گشود.

مرتضی که با مشتعل کردن محل، باعث به قتل رسیدن صادق شده بود پای میز محاکمه رفت و با رای دادگاه به اعدام محکوم شد. به این ترتیب شمارش معکوس برای اعدام متهم آغاز شد.

در حالی که مرتضی در یک قدمی اجرای حکم قرار داشت، پدر و مادر صادق به عنوان اولیای دم با حضور در دادسرای جنایی از اعدام مرتضی گذشت کردند.

رهایی ۳ زندانی از چوبه دار در اصفهان

به گزارش رکنا، رئیس شورا‌های حل اختلاف استان اصفهان از حصول سازش در ۳ فقره پرونده قتل و پیشگیری از اجرای حکم قطعی اعدام در شهرستان اصفهان خبر داد.

حمد موسویان گفت: “پس از تایید رأی این سه پرونده برای اجرای حکم به شعب اجرای احکام کیفری استان اصفهان ابلاغ و سپس به منظور ایجاد مصالحه به شورای حل اختلاف ارجاع شد و در نتیجه صلح و سازش بین طرفین، این سه پرونده طی ماه جاری به نتیجه رسید و خانواده مقتولین با اعلام رضایت، به این سه متهم زندگی مجدد بخشیدند”.

همچنین در خبری دیگر به گزارش ایرنا، مدیرکل زندان‌های استان اصفهان از گذشت شاکیان و رهایی ۵۳ زندانی محکوم به اعدام از طنابِ دار طی ۱۰ ماه گذشته در این استان خبر داد.

محمود ضیایی‌ فرد با بیان اینکه در بین زندانیان آزاد شده افرادی هم هستند که حدود ۲۰ سال به اتهام قتل عمد در زندان بسر برده‌اند، تصریح کرد: از تعداد یاد شده ۳۸ نفر از زندان مرکزی، هشت نفر از زندان کاشان و هفت زن نیز در زندان نسوان اصفهان بودند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال