رهایی سه زندانی از چوبه دار

سه شنبه ۲۱ بهمن، ۱۳۹۹-۲۰۲۱-۰۲-۰۹-SOS Iran- سه زندانی در شهرهای ری، قم و کازرون که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش هرانا بنقل از میزان، رئیس دادگستری شهرستان ری از رهایی یک زندانی از اعدام پس از ۱۸ سال خبر داد.

رسول جلالی، رئیس دادگستری شهرستان ری عنوان کرد: “سال ۸۱ در شهر ری قتلی به وقوع پیوست و پس از انجام رسیدگی‌های قضایی، متهم پرونده مجرم شناخته شد”.

وی خاطرنشان کرد: “با توجه به پشیمانی متهم شعبه رسیدگی کننده به پرونده از اولیای دم دعوت به عمل آورد و پس از برگزاری چند جلسه منجر به ایجاد سازش در این پرونده شد و متهم از اعدام رهایی یافت”.

بخشش یک زندانی محکوم به اعدام در قم

به گزارش همشهری، مدیرکل زندان ‌های استان قم از رهایی یک زندانی محکوم به اعدام پس از ۱۱ سال خبر داد.

مدیرکل زندان‌های استان قم گفت: “خانواده جوان ۲۲ ساله‌ای که یازده سال پیش در درگیری با هم محله‌ای‌اش به قتل رسیده بود، بدون دریافت هیچگونه وجه نقدی به عنوان دیه، به آزادی محکوم علیه رضایت دادند”.

مرتضوی افزود: از ابتدای امسال تاکنون یازده زندانی از مجازات مرگ رهایی یافته اند.

رهایی یک زندانی از چوبه دار در کازرون

به گزارش میزان، سرپرست مرکز توسعه حل اختلاف فارس از رهایی یک محکوم به اعدام از چوبه دار در کازرون خبر داد.

سرپرست مرکز توسعه حل اختلاف فارس بیان کرد: “حدود ۴ سال پیش در جریان یک درگیری و نزاع در شهرستان کازرون، یک فرد ۵۵ ساله با سلاح سرد به قتل می رسد”.

توانی افزود: “پس از تشکیل پرونده و طی شدن روند رسیدگی قضایی نهایتاً، متهم به اعدام محکوم می شود که با تلاش و پیگیری‌های مجدانه اعضاء شعبه ششم شورای حل اختلاف کازرون با اعلام رضایت اولیای دم پرونده مختومه شد و محکوم به اعدام از دار مجازات نجات یافت”.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال