استمداد خانواده یک زندانی که با مراسم قسامه به اعدام محکوم شد جهت تامین دیه

سه شنبه ۲۸ بهمن، ۱۳۹۹-۲۰۲۱-۰۲-۱۶-IranSOS- یک زندانی متهم به “قتل” محبوس در زندان گچساران، در آستانه اعدام قرار گرفته است. به گفته یک منبع مطلع مبلغ کل دیه ۶ میلیارد تومان تعیین شده که خانواده این زندانی تاکنون موفق به جمع آوری تنها ۱ میلیارد تومان از کل مبلغ شده‌اند. به گفته وی “خانواده مقتول تا پایان بهمن ماه، جهت تکمیل کردن مبلغ دیه زمان داده‌اند”. این زندانی در تیرماه ۹۴ به اتهام قتل بازداشت و  به دلیل نبود مستندات با حضور ۵۰ تن در دادگاه و طی مراسم قسامه به اعدام محکوم شد.به گزارش هرانا، میثم ساعدی نژاد (مرادی)، شهروند محبوس در زندان گچساران در آستانه اعدام قرار گرفته است.

به گفته یک منبع مطلع، مبلغ کل دیه ۶ میلیارد تومان تعیین شده که خانواده این زندانی تاکنون موفق به جمع آوری تنها ۱ میلیارد تومان از کل مبلغ شده اند. به خانواده این زندانی تا پایان بهمن ماه، جهت تکمیل کردن مبلغ دیه فرصت داده شده است.

آقای ساعدی نژاد زمانی که تنها ۲۰ سال داشت، در پی وقوع یک نزاع دسته جمعی منجر به قتل در شهرستان گچساران واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد در تاریخ ۱۵ تیرماه ۹۴،  بازداشت شد.

میثم ساعدی نژاد در طول تمامی تحقیقات، اتهام قتل را رد کرده است و بازسازی صحنه قتل نیز بدون حضور متهم و تنها با حضور جانشین بازپرس، مامورین نیروی انتظامی و شماری از متهمین به شرکت در این نزاع دسته جمعی صورت گرفته است.

در تاریخ ۱۸ آبان ۹۶ جلسه نخست دادگاه در شعبه ۳ دادگاه کیفری یک گچساران برگزار شده و آقای ساعدی نژاد در خصوص اتهام “مباشرت در قتل” مورد محاکمه قرار گرفت. اما در جریان این جلسه «دادگاه موضوع را لوث تشخیص داده و جلسه دادگاه را برای برگزاری مراسم قسامه تجدید کرد.»

آقای ساعدی نژاد در تاریخ ۱۶ بهمن‌ماه ۹۶ توسط شعبه ۳ دادگاه کیفری یک گچساران پس از برگزاری مراسم قسامه و سوگند یاد کردن ۵۰ تن مبنی بر وقوع قتل توسط متهم محکوم به قصاص شد. نهایتا در تاریخ ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۹۷ این محکومیت توسط شعبه ۹ دیوان عالی کشور به ریاست قاضی نبی الله داودی مازندرانی و مستشاری محمد بارانی عینا تایید شد.

میثم ساعدی نژاد (مرادی)، فرزند دانیال و شهروند ساکن گچساران واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد است. وی هم اکنون در آستانه اجرای حکم اعدام در زندان گچساران بسر می‌برد.

قسامه یکی از ضعیف‌ترین راه‌های اثبات قتل و جراحات و صدمات بر اعضاء بدن است که با وجود لوث (عبارت از ظن قاضی به راستگویی مدعی است) قابل اجرا است و آن به صورت ادای سوگند توسط “پنجاه” نفر از بستگان در قتل عمدی و “بیست و پنج” نفر در قتل شبه عمدی است.

شماره کارت به نام حسین ساعدی نژاد، برادر میثم ساعدی جهت کمک رسانی برای تکمیل مبلغ دیه:

۶۲۸۰۲۳۱۳۶۴۵۷۸۶۸۱

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال