رهایی ۵ زندانی از اعدام در شهر های مختلف

یکشنبه ۲۶ بهمن، ۱۳۹۹-۲۰۲۱-۰۲-۱۴-SOS Iran-  پنج زندانی در شهرهای گرگان، کرمان و گلوگاه که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت و یا کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند. به گزارش هرانا به نقل از میزان، رئیس کل دادگستری استان گلستان، از رهایی سه محکوم به اعدام از چوبه دار خبر داد.هادی هاشمیان در این خصوص گفت: حکم این سه محکوم در نوبت اجرا بود که با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و ریش سفیدان، با گذشت و یا کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: نخستین محکوم به اعدام ۸ سال قبل به دنبال اختلافات خانوادگی سبب مرگ داماد خانواده شد و دومین محکوم هم جوان ۲۱ ساله‌ای است که دو سال پیش به علت ناتوانی در کنترل خشم، زندگی بهترین دوستش را گرفت.

وی بیان کرد: سومین محکوم  هم فردیست که حدود ۱۱ سال پیش در بندرترکمن وقتی ۲۰ ساله بود در دعوای لفظی مرگ دوستش را رقم زد و از آن زمان تاکنون در زندان است.

رهایی از اعدام یک زندانی در کرمان

به گزارش میزان، یک زندانی محکوم به اعدام در کرمان پس از ۷ سال، با گذشت اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان، با بیان اینکه مقتول ۷ سال قبل ذر یک نزاع دسته جمعی با دوستان خود به قتل رسید، گفت: پس از رسیدگی قانونی، حکم اعدام برای متهم صادر و قطعیت یافت.

مهدی تقی زاده افزود: پس از دعوت از اولیای دم در جلسات جداگانه و بحث و مذاکره و اخذ اظهارات آن‌ها و با تلاش شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی کرمان، توافق بین آن‌ها حاصل و رضایت بی قید و شرط اولیای دم مبنی بر گذشت از اعدام متهم اخذ و پرونده ختم به سازش شد.

رهایی از اعدام یک زندانی در شهرستان گلوگاه

به گزارش ایسنا، روز یکشنبه ۲۶ بهمن‌ماه، یک زندانی در گلوگاه با گذشت اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، بنا بود در بامداد یکشنبه ۲۶ بهمن، حکم متهم اجرا شود که با تلاش خیرین، اولیای دم در زمان اجرای حکم اعلام رضایت کرده و این شهروند از اعدام رهایی یافت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال