عفو بین‌الملل با هشدار نسبت به خطر اعدام دو زندانی بلوچ، خواستار توقف روند اعدام آنان شد

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که دو زندانی بلوچ در ایران با نام‌های حامد ریگی و مهران نارویی در معرض خطر اعدام قرار دارند. این سازمان از جمهوری اسلامی خواست که روند اعدام این دو زندانی سیاسی را متوقف کند.

جمعه ۰۱ اسفند، ۱۳۹۹-۲۰۲۱-۰۲-۱۹-SOS Iran- عفو بین الملل اعلام کرد این افراد باید از یک دادرسی مجدد منصفانه بدون رجوع به مجازات اعدام و بدون استفاده از «اعترافات» حاصل از شکنجه بهره‌مند شوند، همچنین حامد ریگی و مهران نارویی از دسترسی منظم به ملاقات با خانواده‌ها و وکلای انتخابی‌شان برخوردار باشند و در برابر هرگونه شکنجه و سایر بدرفتاری‌ها محافظت شوند و ادعاهای ایشان مبنی بر شکنجه شدن، به نحو مستقل، بی‌طرفانه و موثر مورد تحقیق قرار گیرد و مسوولان این امر در دادگاه‌های عادلانه به دست عدالت سپرده شوند.به گزارش این سازمان، این دو تن مورد موارد نقض جدی حقوق بشر از جمله ناپدیدسازی قهری، شکنجه و سایر بدرفتاری‌ها قرار گرفته‌اند تا علیه خود «اعتراف» کنند.

«اعترافات» اجباری ‌آن‌ها طی دادرسی‌های ناعادلانه برای محکوم کردن آن‌ها به اعدام مورد استفاده قرار گرفته است.

از آذر ماه ۱۳۹۹، مقامات ایران ۱۸ مرد بلوچ را اعدام کرده‌اند، امری که موجب افزایش نگرانی‌ها درمورد احتمال اعدام قریب‌الوقوع حامد ریگی و مهران نارویی شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال