رهایی ۴ زندانی از اعدام در هرسین و اهواز

سه شنبه ۰۵ اسفند، ۱۳۹۹-۲۰۲۱-۰۲-۲۲-SOS Iran- چهار زندانی در شهرهای هرسین و اهواز، که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.به گزارش هرانا به نقل از رکنا، رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه، از رهایی یک محکوم به اعدام در شهرستان هرسین خبر داد.

جبار تجری در تشریح این پرونده اظهارکرد: سال ۱۳۹۴ درگیری و نزاع بین دو طایفه در یکی از روستاهای شهرستان هرسین منجر به مرگ یکی از طرفین می شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه اضافه کرد: پس از تشکیل پرونده های اولیه، متهم بازداشت و به ارتکاب قتل اعتراف می کند.

وی یادآور شد: سرانجام برای متهم پرونده رای اعدام صادر و حکم صادره به تایید دیوان عالی کشور می رسد. در ادامه بنا به درخواست خانواده متهم و دادستان، پرونده جهت ایجاد سازش به شعبه ۴۴ ستاد تالیف قلوب استان صادر می شود.

جبار تجری اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش ستاد مذکور و خیرین، اولیای دم در روزهای اخیر رضایت بی قید و شرط خود را نسبت به متهم در دفترخانه ثبت اسناد به ثبت می رسانند و در پی آن، محکوم به اعدام از چوبه دار رهایی می یابد.

رهایی سه زندانی از اعدام در اهواز

به گزارش رکنا، سه زندانی محکوم به اعدام با کسب رضایت از اولیای دم از مجازات مرگ رهایی یافتند.

بر اساس این گزارش،  در جریان یک درگیری در سال ۸۸، حدود ۵۰ نفر اقدام به کشتن سه مرد می کنند . متهمین پس از مدتی توسط نیروی انتظامی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده می‌شوند.

دادگاه جنایی حکم زندان و اعدام ۳ نفر از عاملین اصلی درگیری را صادر و برای ۳۰ نفر دیگر نیز جزای حبس قطعی و تبعید در نظر می‌گیرد.

از این اتفاق حدود ۱۱ سال می‌گذرد که سرانجام پس از اتمام محکومیت حبس متهمین، حکم اعدام آن‌ها به مرحله اجرا می‌رود. در پروسه اجرای حکم، خانواده محکومین با وساطت روحانیون و سران عشایر به سراغ اولیای دم رفته از آن‌ها درخواست عفو و بخشش می‌کنند.

در پی این اقدام، سرانجام سه محکوم به اعدام با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافتند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال