‎بیانیه مطبوعاتی جایزه حقوق بشری بنیاد مارتین اِنالز

ژنو، ۲۴ آوریل ۲۰۱۲ (۵ اردیبهشت ۱۳۹۱) میشلن کالمی ـ ری اسامی نامزدهای دریافت جایزه مارتین انالز برای مدافعان حقوق بشر در سال ۲۰۱۲ را اعلام کرد
ژنو- میشلن کالمی ـ ری، رئیس جمهور پیشین سویس که به تازگی به ریاست بنیاد مارتین انالز (‪Martin Ennals‬) نیز منصوب شده، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ آینارد (‪Palais Eynard‬) ژنو در کشور سویس اسامی نامزدهای دریافت جایزه مدافعان حقوق بشر این بنیاد در سال ۲۰۱۲ را اعلام کرد.

این جایزه مهمترین جایزه جنبش حقوق بشر در سطح بین المللی است.
این خبر و کنفرانس مطبوعاتی در فاصله ۱۱- ۱۱:۳۰ به وقت ژنو در وب سایت ‪http://www.martinennalsaward.org/‬ پخش خواهد شد.
اسامی سه نامزد دریافت این جایزه در سال ۲۰۱۲ به شرح زیر است:
لون سوات، روحانی، از کشور کامبوج. سوات که یک راهب بودایی  اهل سیم ریپ (‪Siem Reap‬) است در ماه مارچ ۲۰۰۹ شاهد تخلیه اجباری خانواده خود و سایر اهالی آن روستا از خانه هایشان بود.. تخلیه اجباری که مردم را از خانه هایشان بیرون می راند در اغلب موارد بدون پرداخت خسارت به آنها انجام می شود. با وجود تمام تهدیدهای خشونت آمیز و تهدید به دستگیری و خلع لباس کردن او، این بودایی طرفدار عدم خشونت، با استفاده از نوارهای ویدیویی، شعر و ترانه از حق مسکن دفاع می کند، اما این دفاع وی در اصطکاک با منافع اقتصادی بسیار قوی دیگر قرار می گیرد. سوات با تهدیدات بسیار جدی مواجه است.
نسرین ستوده، یک زنِ وکیل دادگستری از کشور ایران، در حال حاضر به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «تبانی و گردهمایی برای اقدام علیه امنیت ملی» و «عضویت در یک سازمان غیرقانونی» در حال گذراندن محکومیت ۱۱ سال‪[۱]‬ زندان خود است. نسرین ستوده وکیل دادگستری و عضو کانون مدافعان حقوق بشر است که شیرین عبادی، گیرنده جایزه صلح نوبل، تاسیس کرده است. شیرین عبادی که هم اکنون در خارج از ایران در تبعید به سر می برد درباره ستوده می گوید: «او یکی از آخرین وکلای مدافع شجاع حقوق بشری است که برای دفاع از قربانیان موارد نقص حقوق بشر در ایران، تمام خطرات را به جان خریده است»
مرکز حقوق بشر بحرین (‪BCHR‬) که به دلیل ارایه اسناد موارد نقض حقوق بشر در آن کشور هم اکنون در سطح بین المللی شناخته شده است. با وجود تمام آزار و اذیت های دولت بحرین که همواره اعضای مرکز حقوق بشر بحرین را به اتخاذ اقدامات قانونی در صورت ادامه فعالیتشان تهدید کرده، این مرکز به اطلاع رسانی به سازمان های غیردولتی بین المللی و جامعه دیپلماتیک در بحرین  ادامه می دهد و در سطح کشور و بین المللی از تغییرات دمکراتیک در این کشور پادشاهی در خلیج فارس پشتیبانی می کند.
این سه نامزد در نهایت دقت توسط ۱۰ سازمان حقوق بشر زیر که اعضای هیأت داوری بنیاد مارتین انالز هستند، انتخاب شده اند: عفو بین الملل، دیده بان حقوق بشر، سازمان حقوق بشر اول ‪(Human Rights First)‬، فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر، سازمان جهانی مبارزه با شکنجه، سازمان فرانت لاین (‪Frontline‬)، کمیسیون بین المللی حقوقدانان، دیاکونی آلمان (‪German Diakonie‬)، سرویس بین المللی حقوق بشر، و هاریداکس (‪HURIDOCS‬).
گیرنده این جایزه در تاریخ دوم اکتبر ۲۰۱۲ (۱۱ مهر ۱۳۹۱) در مراسم سالانه که با همکاری شهر ژنو (‪Ville de Genève‬) در سالن ویکتوریا برگزار می شود، معرفی خواهد شد.
برای اطلاعات، عکس و ویدیوهای دیگر در ارتباط با نامزدهای امسال، به وبگاه ‪http://www.martinennalsaward.org‬ مراجعه کنید و یا از طریق پست الکترونیکی ‪info@martinennalsaward.org‬ و یا شماره تلفن ۲۵ ۴۹ ۸۰۹ ۲۲ ۴۱+ تماس بگیرید.
ترجمه فارسی و پخش: جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران (عضو فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر)
‏‪lddhi(at)fidh.net‬
‪[۱] ‬محکومیت نسرین ستوده بعدا به ۶ سال زندان کاهش یافت
———————————————-
lddhi(at)fidh.net جامعه­ ی دفاع از حقوق بشر در ایران
Twitter: http://twitter.com/humanrightsiran
‎صفحه ایرانِ فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر
http://www.fidh.org/-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-
Iran Page of FIDH:
http://www.fidh.org/-Iran,228-
This email message is intended only for the use of the named recipient. Information contained in this email message and its attachments may be privileged, confidential and protected from disclosure. If you are not the intended recipient, please do not read, copy, use or disclose this communication to others. Also please notify the sender by replying to this message and then delete it from your system.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال