برگزاری جلسه آخرین دفاع ۵ تن از کارگران مجتمع هفت تپه در دادسرای شوش

دوشنبه ۱۸ اسفند، ۱۳۹۹-۲۰۲۱-۰۳-۰۸-SOS Iran- امروز دوشنبه ۱۸ اسفند، یوسف بهمئی، ابراهیم عباسی منجزی، حمید ممبینی، مسعود حیوری و حسین حمدانی ۵ تن از کارگران نیشکر هفت‌تپه جهت اخذ آخرین دفاع، در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش حاضر شدند.به گزارش هرانا به نقل از سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹، پنج نفر از کارگران نیشکر هفت‌تپه جهت اخذ آخرین دفاع، از بابت اتهام اخلال در نظم عمومی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش حاضر شدند.

بر اساس این گزارش هویت این کارگران یوسف بهمئی، ابراهیم عباسی منجزی، حمید ممبینی، مسعود حیوری و حسین حمدانی عنوان شده است.

یوسف بهمنی، حمید ممبینی، ابراهیم عباسی منجزی و مسعود حیوری روز پنجشنبه ۸ آبان ماه امسال، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و در نهایت روز چهارشنبه ۱۴ آبان با تودیع قرار وثیقه از زندان دزفول آزاد شدند.

در زمان بازداشت این شهروندان دادستان عمومی و انقلاب شوش مدعی شد که بازداشت این کارگران به دلیل برگزاری تجمعات اعتراضی بوده است.

پس از آن مجددا روز سه شنبه ۲۳ دی بیست و هشت تن از کارگران نیشکر هفت‌تپه با شکایت مدیران این شرکت به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش احضار شدند. احضار این کارگران در پی برگزاری تجمع اعتراضی صورت گرفته و اتهام مطروحه علیه این کارگران اخلال در نظم و آسایش عمومی ذکر شده است.

کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می‌گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ۱۵ کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال