منوچهر بختیاری بازداشت شد

پنجشنبه ۰۹ اردیبهشت، ۱۴۰۰-۲۰۲۱-۰۴-۲۹-SOS Iran-  منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری، از جان باختگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸، امروز پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شد. وی در زمان بازداشت توسط ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. آقای بختیاری پیشتر در تاریخ  ۱۸ فروردین ماه، در جریان حضور و تجمع در مزار سردار اسعد بختیاری، یکی از مشروطه خواهان ایرانی، در اصفهان، به همراه خانواده برخی از کشته شدگان اعتراضات مردمی و تعدادی از فعالان مدنی بازداشت و مدتی بعد آزاد شدند.به گزارش هرانا، امروز پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری، از جان باختگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

ساعاتی قبل نیروهای امنیتی با هجوم به منزل آقای بختیاری او را با ضرب و شتم بازداشت و در صندوق عقب خودرو به مکان نامعلومی منتقل کردند.

آقای بختیاری پیشتر در تاریخ  ۱۸ فروردین ماه، در جریان حضور و تجمع در مزار سردار اسعد بختیاری، یکی از مشروطه خواهان ایرانی، در اصفهان، به همراه خانواده برخی از کشته شدگان اعتراضات مردمی و تعدادی از فعالان مدنی بازداشت و مدتی بعد آزاد شدند.

وی همچنین در تاریخ ۲۳ تیرماه سال گذشته هنگام بازگشت از کیش به تهران، توسط ماموران امنیتی در فرودگاه بازداشت و در تاریخ ۱۵ آذرماه ۹۹ با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

آقای بختیاری پیش از این نیز در تاریخ ۳ دی‌ماه ۹۸، به همراه تعدادی از اعضای خانواده، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در نهایت شب چهارشنبه ۲ بهمن ماه ۱۳۹۸، به همراه تعدادی از اعضای خانواده اش از زندان رجایی شهر کرج آزاد شدند.

یک هفته پس از بازداشت این خانواده، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه،  با “ضدانقلاب” خواندن آنها، اتهام این شهروندان را ” اقدام علیه امنیت کشور” عنوان کرده بود.

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری اعلام کرد که پسر ۲۷ ساله‌اش در روز ۲۵ آبان ۱۳۹۸، در فاز ۴ مهرشهر کرج به ضرب گلوله کشته شد. به گفتهٔ او، پویا به همراه خواهر و مادرش در دومین روز از اعتراضات مردمی به افزایش قیمت بنزین به راهپیمایی معترضان پیوست که جمجمه‌اش هدف گلوله قرار گرفت و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت.

پویا بختیاری (زاده ۱۹ شهریور ۱۳۷۱ – درگذشتهٔ ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در مهرشهر کرج) یکی از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۳۹۸ ایران است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال